• karma5

Jag och sonen på Hammarbymatch på söderstadion...var och när?? Hjälp en novis!

Ok, sonen 3,5 år är Hammarbyare och vill gärna gå på en riktigt fotbollsmatch. Klar att han ska få! Tänkte att jag, sonen och hans 6-åriga storasyster ska komma iväg på ngn match men jag har inte varit på så många idrottsevenemang och inser nu när jag ska boka biljetter till en match på söderstadion att jag är ute på lite hal is! (märkts inte att jag är uppvuxen söder om stan med miljoner Hammarbyare :) )

Kanske ngn här kan hjälpa mig med:

1) Vilken match kan vara lämplig och kul för en liten 3-4-åring (derby är ju uteslutet men vill ju ändå att det ska bli lite action både på läktarna och på planen)

2 ) Var tror ni det blir roligast för sonen att sitta på Söderstadion (dvs vilken sektion ska jag boka på)T tänkte att E eller D kanske blir kul eftersom det verkar vara framför klacken eller sitter bara supportrar från det andra laget där? G och H- är det bra eller är det bäst att sitta på en långsida?

3) Annat jag bör tänka på som gör sonens upplevelse så bra som möjligt?

• Svar på tråden Jag och sonen på Hammarbymatch på söderstadion...var och när?? Hjälp en novis!
  • Högst32tecken

Vilken match som helst är väl okej. Alla derbyn spelas på råsunda som dom går ju bort om ni vill till Söderstadion.

G och H är på västra kortsidan vilket är en familjeläktare det borde ju passa er perfekt.
    Långsidesbiljetterna är betydligt dyrare. Ring och hör med Bajens supportershop vad som gäller för jag tror inte att dina barn behöver biljetter.

Ta med ett glatt humör och tro inte på allt skit som tidningarna skriver, det är oftast riktigt trevligt att gå på fotboll.

• Hannahh
    Högst32tecken skrev 2009-04-05 15:54:51 följande:
    Vilken match som helst är väl okej. Alla derbyn spelas på råsunda som dom går ju bort om ni vill till Söderstadion.G och H är på västra kortsidan vilket är en familjeläktare det borde ju passa er perfekt.Långsidesbiljetterna är betydligt dyrare. Ring och hör med Bajens supportershop vad som gäller för jag tror inte att dina barn behöver biljetter.Ta med ett glatt humör och tro inte på allt skit som tidningarna skriver, det är oftast riktigt trevligt att gå på fotboll.
    '
    På söderstadion är det alltid fest... och till för alla åldrar!!! Ha så kul =)
  • Tant Green

Barn under 7 år går in gratis, men jag vågar inte svära på om det gäller även 2 barn som går med 1 vuxen. Det kan vara så att det bara är 1 barn per vuxen eftersom de då förväntas sitta i en vuxens knä (om det inte finns någon ledig plats i närheten).

Om du ändå köper flera biljetter så kan det vara svårt att få plats på långsidorna, möjligtvis långt ner på södra (A, B, E och F), men det kan iofs vara en stor fördel att sitta långt ner eftersom det inte är lika trångt där, så barn kan röra lite på sig. Jag har en 3,5-åring som tycker det är jättekul att gå på match i ungefär en halvtimme, sen vill hon röra på benen och då är det lite besvärligt att sitta mitt inne i smeten som vi gör (fast det är bra platser de gånger hon inte är med, så vi vill inte byta ).

Men kortsidorna funkar också bra. Jag skulle föredra västra (G och H) i så fall, om det finns plats där. Bortaklackens biljetter säljs inte på Ticnet, så du behöver inte vara orolig att hamna jättefel

Min 3,5-åring får bara gå på helg-eftermiddagsmatcher nu sedan hon slutade sova middag, hon orkar inte med en kvällsmatch. Så kanske den mot Halmstad 23 maj vore bra? Eller Malmö 17 maj.

Köp en liten flagga som han kan vifta med, och en korv och/eller popcorn i pausen, så kommer det bli en kanondag

• karma5

Tack för alla svar! Ska nog satsa på Malmömatchen och det var ett bra tips att sitta långt nere!

Men såvitt jag kan se verkar det inte vara gratis för barn under 7 år såvida man inte sitter på Östra stå, men ni Sudd går gratis med er dotter även på långsidan?

• ewfa

Du bör ta med sonen på Råsunda o sitta på östra läkatren o givetvis se AIK

• Tant Green
    karma5 skrev 2009-04-06 20:38:10 följande:
    Men såvitt jag kan se verkar det inte vara gratis för barn under 7 år såvida man inte sitter på Östra stå, men ni Sudd går gratis med er dotter även på långsidan?
    Ja, jag började bli osäker på hur länge dottern kunde gå in gratis (vi har säsongskort på långsidan) så jag mailade Hammarby Fotboll för några veckor sedan och frågade vad som gäller och fick svaret att barn börjar betala när de fyllt 7 år.

De är ju inte garanterade egen sittplats om de inte har biljett, men det är inte "stolar" utan långa träbänkar, så det brukar inte vara några problem att klämma in en liten barnrumpa till Om ni köper två biljetter så kommer ni få plats alla tre på de platserna.
  • karma5
    Tant Green skrev 2009-04-06 20:54:22 följande:
    Ja, jag började bli osäker på hur länge dottern kunde gå in gratis (vi har säsongskort på långsidan) så jag mailade Hammarby Fotboll för några veckor sedan och frågade vad som gäller och fick svaret att barn börjar betala när de fyllt 7 år.De är ju inte garanterade egen sittplats om de inte har biljett, men det är inte "stolar" utan långa träbänkar, så det brukar inte vara några problem att klämma in en liten barnrumpa till Om ni köper två biljetter så kommer ni få plats alla tre på de platserna.
    Tack för dina svar! Vill ju inte stå där med för lite biljetter och behöva vända hemåt...Tror nog att de flesta som är där tycker att det är kul att nya generationer kommer! var faktiskt på en match när dottern var liten (men exmaken roddade med det) och då måste jag säga att alla var extremt vänliga och tom roade av hennes framfart (hon var bara 2 år då)
Svar på tråden Jag och sonen på Hammarbymatch på söderstadion...var och när?? Hjälp en novis!