Ni mammor som fått komplikationer vid vaginal förlossning
Min dotter fick födas fram med sugklocka och yttre press. "Dragningen" var svår och när hon väl kom ut så hade jag inte brustit "hela vägen" men däremot på två ställen och flera cm djupa. Det tog hela ett år innan jag kunde sitta utan att känna av mina besvär. (Fick en ärrvävnadsknöl på köpet) och det har tagit drygt två år innan jag kunnat ha samlag som varit "bra". Helt återställd är jag dock inte. Kan inte alls få orgasm på samma sätt som tidigare, och känner inte alls samma "pirr" vid samlag, vilket såklart känns jättetråkigt. (brast i klitoris)
Min första förlossning var inge roligare den. Den avslutades med katastofsnitt och en blodförlust på 2 liter. Det tog lååång tid innan jag inte kände av ärret på magen... Jag är nog helt enkelt inte en av dem som är som gjord för att föda, så mycket har jag iaf förstått...
Jag har inte fått haft mina barn hos mig efter födseln någon av gångerna. Den första gången var jag sövd, den andra gången var dottern så dålig att de sprang i väg med henne. (ingen komplikation av förlossningen i sig, bara en väldigt jobbig upplevelse)