• Kosmoskatten

Ni mammor som fått komplikationer vid vaginal förlossning

Jag hade nog en ganska normal förlossning egentligen. Fick inre och yttre bristningar grad 2 och blev sydd. Men på efterkontrollen upptäckte bm att det inte läkt som det skulle, stack ut en bit slemhinna ur ett stygn typ. Det var helt omöjligt att ha samliv pga smärta. Fick göra en operation där dom tog bort detta. Blev ändå inte bra, gjorde jätteont vid sex så nu har jag gjort ytterligare en operation. Det var ganska nyligen så vet ju inte hur resultatet blir.

Allt detta pga att det inte läkt som det ska inne i slidan alt. att bm inte sydde tillräckligt bra, inte vet jag... Har gått mer än 1 år nu och jag mår fruktansvärt dåligt över detta. Tänk om man aldrig mer kan ha sex, aldrig mer kan få barn?! Kommer kräva snitt om det blir ett barn till. Tycker det är konstigt att det inte pratas mer om sådana här komplikationer.

• Kosmoskatten

sommar barn: Fy vad tråkigt att du har varit med om två sådana jobbiga förlossningar och dessutom fått komplikationer så långt efteråt. Jag tycker iaf det är skönt att läsa att man inte är ensam om detta. Får lite hopp när du skriver att du kunnat ha samlag igen iaf, även om det inte känns som förut. Hoppas det blir samma sak för mig.

vifyratillsammans: Fattar inte varför det inte informeras om det mer i tidningar, böcker mm. Eller är man rädd att ingen ska våga föda barn då kanske? FL är iaf bra i såna här sammanhang, så man får veta att man inte är ensam.

Svar på tråden Ni mammor som fått komplikationer vid vaginal förlossning