• Annis123

HM's amningströjor

Vad tycker ni om dessa? Funkar de bra? Om nej varför inte?

• Svar på tråden HM's amningströjor
  • Nina76

Tycker inte alls om HMs amningstoppar. De har alldeles för liten öppning och "hålen" sitter snett... nej, usch. Tacka vet jag Boob. Dyra, men värda vartenda öre. Jag har köpt många billigt på Tradera. Men HMs funkar kanske för dig...

• Alexi

Jag har två från HM, funkar toppenbra! Sköna och prisvärda.

• Nerdpippi

Jag gillar verkligen hm:s amningslinnen med inbyggd "bh". Har två men måste köpa fler! Super att ha under nåt annat som man kan dra upp när man ska amma, således döljs både mage o större delen av bröstet

• ucka

Jag tyckte de blev slappa i öppningen dvs hängde och funkade då inte alls som tänkt.... De var iofs några år sen...

• Cia o krabaten

Man får fixa till öppningen lite på dem, då funkar de
    JAg klippte bort lite av de undre tyget helt enkelt.
    De är mycket snyggare än Boob iaf.
    Dessutpoom funkar inte Boob om man är lite tjock
    Älskade dem efter första barnet, men då hade jag bara 5-8kg kvar efter förlossningen. Dessutom fanns inga andra då.
    Nu efter sonen hade jag betydligt fler kg och då åkte de bara upp.
    Då funkade HM bättre.

• SofiaSystem

Jag har både hms amningslinnen och tröjor och jag tycker dom är jättebra. Framförallt linnena använder jag mycket, har 6 stycken så det alltid finns rena.

När det gäller tröjor så har jag inte använt några andra än hms så jag har inget att jämföra med. En av tröjorna jag har är dock lite för stor storlek så då blir det lite krångligt med flikarna som blir för stora, men det funkar.

• norrasnöflingan

H&m amningströjor är helt ok, kan kännas lite urringade tycker jag, men går att kombinera med scarf. Tyvärr måste jag erkänna att boob bara är bäst, har köpt ngr begagnade på blocket och färgat om dem, mkt nöjd! Tänk bara på att tråden inte går att färga. De är ganska precisa i stl, jag är ung small upptill (var åtminstone tidigare;) och small hos boob är tajta på mig, men det håller in bra!

• annbom

Jag hade flera när jag ammade min son och tyckte att de funkade utmärkt. Jag ammade länge och de for i tvätten ofta, men de höll formen. Jag har hört flera som har liten byst att de inte gillar dem så det kanske beror på storleken på brösten också

• Fru LB
    annbom skrev 2009-04-07 16:32:13 följande:
    Jag hade flera när jag ammade min son och tyckte att de funkade utmärkt. Jag ammade länge och de for i tvätten ofta, men de höll formen. Jag har hört flera som har liten byst att de inte gillar dem så det kanske beror på storleken på brösten också
    Jag trodde att det var tvärt om, att de satt sämre med större bröst. Tycker att de blir för urringade så de inte döljer BH:n, men annars funkar de bra.
  • annbom

Jag har rätt stora och tyckte de var utmärkta, men min kompis som har små gillade dem inte alls. Jag hade inga problem med att BH:n syntes

Fru LB skrev 2009-04-07 17:01:08 följande:

Jag trodde att det var tvärt om, att de satt sämre med större bröst. Tycker att de blir för urringade så de inte döljer BH:n, men annars funkar de bra.
  • Fru LB

Då är det nog mest BH:n det är "fel" på. Får leta efter en ny sådan och fortsätta med HM:s amningslinnen för häromkring finns det ingen annan affär med amningskläder.

• Ossie

jag tyckte hm's amningströjor var okej, då, fast lite trista i färg och mönster och alltid med samma rätt trista och fula urringning. Och när jag ser foton på mig själv från förra sommaren med såna tröjor tycker jag det ser HEMSKT ut!!! boob tex är svindyrt men värt priset, kommer nog köpa det märket och andra alternativ nästa gång!

• MsRahkonen

Tycker dom är jättebra. Har båda med omlott och utan "flik" emellan och en med. Den med tycker jag är mer varm av sig. Dessutom är de den med hjärtan och jag tycker den är jättesöt:)

Svar på tråden HM's amningströjor