• Dody

Septembertråden fortsätter in på 16-tråden...

Då var det återigen dags för en ny tråd för oss som har barn födda i september 2006 eller som var beräknade då. Här pratar vi om allt mellan himmel och jord, så häng på ny som gammal.

Våra bildtrådar:

6:www.familjeliv.se/Forum-11-265/m40268374.html

5:www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37234376.html

4: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34455075.html

3: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31870226.html

2: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28935535.html

1: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25938583.html

Här är alla våra gamla trådar:

1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m6154724.html

2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m8230288.html

3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m10308410.html

4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m10308410.html?

5: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m12442255.html

6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m15315577.html

7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m17050075.html

8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20032683.html

9: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23136497.html

10:www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26260927.html

11: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m29086329.html

12: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31870496.html

13: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34455124.html

14: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37234428.html

15: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m40267646.html

{#lang_emotions_heart}

Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-05 20:58
    Sjunde bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-265/m42871580.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 12:21
    Här är våra barn:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m43975747.html
  • Svar på tråden Septembertråden fortsätter in på 16-tråden...
  • A lie
    Bästamorsan skrev 2009-05-26 06:40:06 följande:
    Min 1-åring har st 21 =)Min 05:a och min 06:a har exakt lika stora fötter - minns inte exakt st tror st 30 =)
    OJ jag som tycker W har stora fötter! han har strl 27-28
  • Bella06

Här är det strl 25-26 som gäller. Tyvärr har vi inget annat val än att köra med Kavat då Elias oxå har lite speciella fötter, tror det är höga fotvalv som Fåret skrev om. Eller kanske inte.. Hmm.. Han e lixom alldeles rund ovanpå foten, så Pax skor mm passar inte honom då de spänner enormt över foten eller inte går att knäppa alls.

Tycker iofs att Kavat e superbra, men de kostar ju därefter...

-----------------------------------------------------------------------

Hoppas alla sjuklingar snart blir bättre - får hoppas att sommaren gör sitt!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥¸.?°´¯) ♥ BF 091111
  • Såpan

Här är det också strl 24. Han har ungefär lika breda fötter också Han har höga fotvalv så det är jättesvårt att hitta skor. Kavat är kanon. Pax får han inte ens på sig

Ellen har istället låååånga smala fötter med smala hälar.

Jaja en av varje.

Undrar vad vi ska hitta på idag då. Kanske ta en promenad.

• A lie

Här är det också en unge med breda fötter (W) och en med smala (V) ytterliagre en anledning till att de inte ärver varandras skor...

• Fåret Shaun

Min cykel ska till cykeldoktorn. Den höll på att ta livet av mig igår.

När Leffe frågade som var fel fick jag sluta rabbla mitt i för han sa till mig att han fixar den i morgon. (Fast han inte har tid) Ville nog inte att jag ska bli dödad av mördar cykeln
    Vem leker smatterband idag då?
  • lugnåsbo

Hej hej hallå...

Gick av dygnspass imorse, skönt med en ledig dag men jag känner att jag är grinig o trött och har noll tålamod med barnen, har kommit fram till att jag får ha så mycket tålamod på jobbet så kanske det är därför det tryter fortare hemma.

Elvira har storlek 24 och några 23, vi köpte pippiskor på marknaden häromveckan, dom sålde ut alla för 99 kronor

Imorgon ska alla dagmammorna fira familjedaghemmens dag och då är temat sagornas värld, barnen fick gärna vara utklädda.
    Sitter här o funderar på vad elvira ska vara, prinsessa kommer ju så många vara så jag tycker det är lite tråkigt Men hon brukar ju alltid leka att hon är madicken (hmm och du heter Alva säger hon till mig.. ) så jag tror hon får ta en madickenklänning som hon har, eller kanske emil.
    Nåt annat förslag?

Vi skulle åkt bort o firat en 9åring i eftermiddag men nu är hans syster sjuk så det blir inget, jobbigt att vi redan sagt till Elvira att vi ska dit och att hon dessutom tjatat om det hela morgonen.... får muta med en sväng till min mamma kanske.

Trållmor och Maliinka: roligt när bebisarna ger sig till känna...

• Dody

Såpan: kikade på dina bilder, så fina de är. Man ser också att Ellens spalt op har de gjort bra man ser inte alls så mkt av det, och visste man inte ens om det och man inte själv har saplt barn så skulle man inte märka ngt. Kikade även på starka bilden och så där såg E med ut i munnen. Kikade i förrgår och man ser ehnnes ärr tydligt sen tycker jag man ser att det är ett pyttepyttehål kvar fram mitt mellan hårda/mjuka. Kanske det som gör henens tal ngt nasalt. Vet inte när vi ska på återbesök men kanske om ngt år...

Lugnås: jag älskar utklädning men när jag var barn klädde man bara ut sig, till fina damer eller häxor. Det fanns inte så mkt pippi då så jag har inte så bra koll. Pirat? Jag säger det för Nl var det p sitt kalas förra året, och jag fudnerar lite på om och i så fall när hanska ha sitt i år...vi åker ju nämligen bort och fylel rman mitt i sommaren så är många borta och dagis stängt.

Spenderade natten vaken mellan 00-02:30 sen gick jag från min egen säng då jag blev så himla arg av att dottern aldrig somande om utan skulel ha en det ena en det adnra så jag gick o la mig i min sons säng som var tom då han skulle sova i gästsängen igår. Jag är sååååååååå trött. Elise snarkar i soffan nu och jag ska umgås lite med sonen.

Idag frågade en väldigt autisktisk pojek om jag hade gått upp i vikt frågan var rak så jag svarade bara så rakt jag kunde. Ja. Nästa konstaterande var då: det syns. Sen frågade han hur mkt: ja fem kilo. Äter du mkt fett? Nej jag gillar mackor. Vill du gå ner i vikt? Ja...jaha sa han och gick. Hmmm jag är fet, jag vet, men jag ville inte bli påmind. Hahhahaha ligger just nu på bmi som fet. Kul. Not. 69 kg till 166 cm, smma vikt som efter min andra förlossning. Provade ju GI och gick ner fyra kilo, men sen gick jag up det plus ett kilo till. Motivationen är noll igen.

På tors ska jag täffa Eio. Kul.

• Fåret Shaun

Fast Nino när jag vägde 65kg såg man revbenen på mig, inte snyggt. Omkring 69 är lagom för mig, men det breor på vilken kropp man har

Vem leker smatterband idag då?
  • Dody

Fåret: ja jag är keln på ryggen så jag ser väl inte jättestor ut men nog syns det att jag är fet men jag vill inte ner under 60 kg. Fast han är autistisk och idag hade jag linne  och sist han såg mig i linne vägde jag ca 10 kg mindre så för han så syns det, han är en som som "ser" och frågar bara vad han ser...i det läget tar jag det inte så farligt men jag har själv känt att jag rännt i väg. Mår väl för bra just nu så har fått en väldig aptit och sen äter jag för mkt mackor helt enkelt. Min last.

Ngn här osm har bra tips på present till en kollega som fyller 24 år, han är väldigt inredningsintresserad och ville ha ngt till hemmet , och har nog lite samma smak som jag, minimalistiskt. Vi samlar ihop så 140 kr brukar vi lägga. Men har inge tid att tänka så kansk engn hade ngt kul på lut?

Svar på tråden Septembertråden fortsätter in på 16-tråden...