• delifi2

Göra badrum själv

kan man renovera sitt badrum själv. ALltså jag menar att man kan det men om det skulle hända något så får man själv stå för hela kalaset vilket kan bli väldigt dyrt ju.

Men är det nån här som har gjord det och husr svårt var det isf.

Vill helst att någon som verkligen kan det renoverar mitt badrum men eftersom det tydligen kostar mer än vad jag trodde så vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare

• Svar på tråden Göra badrum själv
  • Tina83
    delifi2 skrev 2009-04-05 23:16:28 följande:
    kan man renovera sitt badrum själv. ALltså jag menar att man kan det men om det skulle hända något så får man själv stå för hela kalaset vilket kan bli väldigt dyrt ju.Men är det nån här som har gjord det och husr svårt var det isf.Vill helst att någon som verkligen kan det renoverar mitt badrum men eftersom det tydligen kostar mer än vad jag trodde så vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare
    klart man kan fixa det själv. eller ja, ta hjälp av nån som kan i alla fall

det ska vara rätt utfört bara. ta kort på alla moment ni gör, så det framgår att ni lagt de lager skydd mm som ska dit
  • skruttan76

Du måste vaar noga med att dokumentera Allt du gör genom att ta kort o skriva ner hur de verkligen har gjort, ta kontakt med ditt försäkringsbolag o hör hur dom vill attt du dokumenterar allt oxå.
    Lycka till!

• johandra

Svarade dig i den andra tråden men vill tipsa om våtrumstapeter istället om det krisar i kassan. Det finns jättefina mattor o tapeter idag och med ltie fantasi så kan man få det riktigt snyggt. Det kostar inte hälften ens var kakel/klinkers o sånt kostar sen måste jag säga att det är såååå mycket lättare att hålla snyggt o rent!

Vi har gjort två badrum inom de senaste åren och vi föredrar helt klart det med matta jämfört det med kakel...

ett litet tips bara även om det kanske inte känns så modernt..

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • delifi2
    johandra skrev 2009-04-06 13:27:56 följande:
    Svarade dig i den andra tråden men vill tipsa om våtrumstapeter istället om det krisar i kassan. Det finns jättefina mattor o tapeter idag och med ltie fantasi så kan man få det riktigt snyggt. Det kostar inte hälften ens var kakel/klinkers o sånt kostar sen måste jag säga att det är såååå mycket lättare att hålla snyggt o rent! Vi har gjort två badrum inom de senaste åren och vi föredrar helt klart det med matta jämfört det med kakel... ett litet tips bara även om det kanske inte känns så modernt..
    aha...har jag faktiskt inte hört talas om men det var ju en idé, det är väl mest kaklet so mkostar å då kan ju dra ned på ytterligare kostnader så det vore bra.

Jo om vi skulle göra det så blir det dokumentaion, men jag ska ringa folksam imorgon å höra vad de tycker
  • amasonas

Vi har gjort det (eller hade faktiskt  proffesionell hjälp med att lägga in mattan så det blev bra runt brunnar & så...) men annars gjorde maken allt själv.

Gick jättebra, mycket foton blev det & mycket läsa våtrumsregler... (gäller att hänga med, de byter regler en gång i halvåret typ..)

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • byström

Fackmannamässigt utfört, inget krav på behörighet.
    Som nämns tidigare - dokumentera flitigt och var übernoga med allt.

Svar på tråden Göra badrum själv