• MariaOMarkus

kan ryggvärk vara tecken på förlossning?

Har sen igår eftermiddags haft jätte ont i ryggen..tog först alvedon men de gick inte över..sen tog jag smärtstillande värktabeltter som jag fick av läkaren mot mina SD men de hjälpte inte heller.. nu kan jag inte sova och känner mig allmänt konstig

har konstant ont i ryggen som ibland sträcker sig som ett band frampå magen..

Våran Lilla baby boo - BF 29 april
  • Svar på tråden kan ryggvärk vara tecken på förlossning?
  • MariaOMarkus

ingen som vet?

• Missnööjd

Ja, värkar kan kännas som ryggvärk. Det är väldigt olika hur värkar upplevs, jag upplevde mina just i ryggen.

• catarina06

Svårt att säga.
    Har du sammandragningar samtidigt?
    upplever du det som mensvärk?

• MariaOMarkus

jaa jag ahr sammandragningar samtidigt..  värken i ryggen upplever jag mer som kramp liknande känsla typ som man kan ha under mensens gång de första dagarna

• Anna i Skåne

Mina riktiga värkar har kännts i ryggen.

• catarina06

Det låter ju som om det kan vara tecken på att det är på gång.

Har du ringt för att höra vad dom tycker på förlossningen?

• merlinmia

Märkligt gick här hemma å plockade lite å fick kramp i nedre delen av ryggen ungefär som mjölksyrekänsla fast värre... Funderade oxå om det kunde ha med värkar att göra... Gick ut på familjeliv å så är det ngn som precis har frågat samma sak... (",)
    Hur går det för TS??

• MariaOMarkus
    Catarina06 - Nej har inte ringt än.. tog en ny värktablett ny på morgonen och ska se om den funkar annars ringer jag in.

merlinmia - första stället man frågar är ju här {#lang_emotions_wink} det går sådär,har fortfarande ont men får se om värktabletten vill funka idag.. sen är jag så trött var vaken halva natten *gäsp* hur går det sj?
  • catarina06

Pröva ett varmt bad. eller värm en handduk eller en vetekudde och lägg mot ryggslutet. Det tyckte jag var skönt.
    Jag satt dessutom och och snurrade fram och tillbaks på en sån här pilatesboll. Det var störtskönt för ryggen.

Om inte annat så kan du ju be om en sömntablett på förlossningen så du får sova.

• MariaOMarkus

badade igår för att lindra värken i ryggen men var mest jobbit och de gick inte över..men vetekudden kan man ju testa =)

Svar på tråden kan ryggvärk vara tecken på förlossning?