neamange skrev 2009-04-14 08:52:57 följande:
Hej!! Det gick fint hos barnmorskan! Hon var kanon! Jag har fått tid till vc för blodprover och min sambo för spermieprov! Känns så härligt att iaf varit där!! Nu är det bara att fixa proverna sen vänta... Men det värsta var som du skrev, annsedi, var att i lördags, så tappade jag en äggkopp, och började lipa! in på toaletten.. tillsaken hörde nog att mina svärpäron kom i fredags och det dom så klart snackade om var en av deras söner, som fått barn en vecka innan, med sin tjej, som knappt varit tillsammans ett år, knappt hunnit bo med varandra.... Dom fick en tös... så det snackade dom om.. jag orkade inte lyssna, jag mår så jävla piss... jag vill ju med!!! orättvist!plus att min kompis, fick reda på hemma hos mig, att hon är gravid, och hon äter ppiller! det var fan svårt att vara ärligt glad...men nu är vi igång iaf!!
Jag håller med om att det stundtals är svårt att vara ärligt glad för vänner och bekanta som väntar/får barn!
Det var tokjobbigt när nio av våra bekanta fick barn inom ett år! En av fäderna sa halvt på skämt, nu när de väntar nr 2, "vi har aldrig sex, men hon blir gravid hela tiden!". Min man fann sig snabbt och svarade "och vi har sex hela tiden, men hon blir aldrig gravid!". Jag var inte med när detta sades och tur var väl det. Förmodligen hade båda fått varsin spark på smalbenet! Livet är inte alltid rättvist men man får väl se det som att man får extra tid att ta hand om varandra på tu man hand...