-
-
Svar på tråden Någon som har något gott recept på påsktårta eller påskdessert?
-
Puffar, behöver oxå!
-
jag ska göra en tårta med dumlefluff och kokosmousse, täcka med grön marsipan och göra kycklingar på
-
Jag gör en Choklad- och kolatårta. Tänkte garnera med chokladägg och skriva Glad Påsk med vit choklad. Den är supergod!!
www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=3502 -
Å måste få fråga HUR du ska skriva med vit choklad?
-
Chokladmoussetårta
Kladdkaksbotten:
2 ägg
3dl socker
4 msk kakao
1½dl vetemjöl
150 g smält smör
Vispa ägget, blanda i de andra ingredienserna, in i ugnen 150grader i ca 30 min. Den ska vara kladdig...
Skär loss botten med en vass, lång kniv och vänd den upp och ner på en tallrik (så det kladdigaste kommer uppåt), det gör inget om den går sönder lite, tryck bara ihop den igen.
Chokladmousse:
200g valfri choklad (vitchoklad till den ena och mjölkchoklad till den andra)
3 dl grädde (till var och en av mousserna)
Värm grädden på svag värme och smält ner chokladen, den får absolut inte koka. Ställ sedan svalt över natten. Ta fram moussen och vispa till hårtskum, så du har två mousser som du sedan lägger (brer) på kladdkakan i två skikt.
Margängbotten:
Färdigköpt från Ica, tar en av bottnarna (det är 2 i ett pkt) och lägger på moussen.
Chokladfrosties:
3dl grädde
1dl kakao
1dl strösocker
Blanda socker och kakao och häll sedan i grädden medan du blandar försiktigt, ställ svali i 30 minuter, ta sedan fram och vispa till ett hårt skum med toppar på (blir det för hårt så ha i lite mer grädde) bre sen på hela tårtan så du täcker den (lättast med en trä smörkniv) och dekorera sen efter tycke och smak...
Vi gör den med kladdkaksbotten, vitchokladmousse, mjölkchokladmousse, maräng och täckt med chokladfrosties och pyntad med små marsipankycklingar... -
Smält vit choklad, häll i en strut av bakplåtspapper, klipp litet hål i botten, sen är det bara att skriva.Ladyn skrev 2009-04-10 12:00:50 följande:Å måste få fråga HUR du ska skriva med vit choklad?
-
Har recept på tre jättegoda tårtor på min blogg. En jordgubbspaj (cheesecake), en "marängtårta" och chokladpuddingtårta. Måste provas :) annasarajacobsson.blogg.se