Inlägg från: WonderfulWord |Visa alla inlägg
  • WonderfulWord

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

hej

ny inflyttad till lerum och har bf den 6/5 så det är snart. jag och sambo har varit ett par i snart 8år och detta är vår första bebis om man inte räknar våra två katter som är som små bebisar hela tiden tycker vi.
    vi är båda 28 år än så länge och längtar nu en hel del tills vår lilla Philip vil titta ut.
    Katarina

• WonderfulWord

hej

var också hos BM idag och jag tog blodprov alldeles själv och det är en stor bedrift eftersom jag har en enorm spruträdsla. men jag hade Emlat båda armarna...
    nu har jag varit och badat och det var bra idag behvöer röra lite på mig.
    dessutom bestämde jag mig att jag skulle hinna både laga mat och klippa ner rosor och plantera de nya bjärnbären och jordgubbarna jag köpte idag så det blev en hel del stresssigt.
    jag vill gärna komma på en träff men till helgen är jag helt körd så det får bli nästa gång.
    Katarina

• WonderfulWord

idag är det sista gången för mig på vattengympan. det är bara två veckor kvar för mig och jag känner mig som en elefant eller flodhäst...
    jag känner att det är dax att få barn, men jag vill ha ett majbarn eftersom jag själv är det...min sambo är julibarn och det vill jag inte ha denna gången:)

• WonderfulWord

hej

idag var det städdag i vår radhuslänga och självklart skall man hjälpa till, men oj vad ont det för i ryggen och magen nu. borde kanske tagit det lugnare, men det är svårt att bara stå vid sidan om. nåja nästa gång så har jag en liten med mig istället för i mig. man måste se det positivt.

• WonderfulWord

ingen vattengympa för mig idag. var o storhandlade istället. känns bra att ha det gjort en vecka innan BF. annars har jag planerat att ta lösa lektioner fram till BF på vattengympan för att fortsätta röra på mig.
    man märker hur mycket mer sammandragningar man får när man är ute och går. förstår att det kan sätta igång förlossingen...

• WonderfulWord

idag var en riktigt skit dag känner mig jättenere så nu gå r jag och lägger mig. hatar när inte sambon förstår att det är inte kul att vara hemma själv. han vill gärna byta och vara hemme och vara gravid. tror inte det om han förstår hur det är att känna att man inte kan göra något utan att man får sammandragningar eller att magen är ivägen eller att fogarna gör ont eller nåt.... nu har jag fått gnälla av mig lite så nu känns det bättre:) tack

• WonderfulWord

inatt satte mina förvärkar igång. det är ju kul att något händer men när jag ville sova så var det inget roligt så frågar sambon hur man mår. jo tack de spänner en del imagen. kan jag görna något frågar han då. tja ta över graviditeten kanske...
    nej jag som jobboholic håller inte på att bli tokig av att ha gått hemma i snart tre veckor...men snart har jag not tillräckligt att göra. skall tillsäggas att det värsta jag vet är att städa själv och det är det enda vi har kvar att göra innan Pytte kommer suck

• WonderfulWord

hej

var hos BM idag och fick det mindre roliga beskedet att mitt blodtryck ligger på tok för högt. hon freekade ut lite granna ringde östra ville att jag skulle dit. men som det verkar nu så skall jag ha ett dåligt blodtryck till innan jag skall åka dit. dessutom hade jag protein i urinen eller vad det heter.
    fick strikta order om att åka till förlossningen om jag fick huvudvärk, prickig syn eller om bäbisen inte gjorde som den brukar i magen. så nu känner man inte att man går omkring på nålar och kollar hur allt är hela tiden.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3