• efia

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Det här måste ju vara rekord på hur mycket som skrivs sen vi startade tråden - jättekul! Tänk att det är tredje tråden vi är inne på, det måste ju betyda att 9 månader snart har gått för min del... ;) Nu är det verkligen nedräkning, bara denna och nästa vecka kvar att jobba och korta veckor på det. Underbart skönt men har så jäkla mycket att göra så fattar inte hur jag ska hinna. Det blir intensiva veckor, men sen ska jag vila igen.

Slängde in ett grattis till Helena, men det var ju på gamla tråden, så får ju se till att gratta här också och såklart till Sara O också. Stora grattiskramar till er båda. Äntligen kom hon då, Sara. :) Först ut i vår föräldragrupp!

Sara W - några känningar, du som nu går på övertid?

Välkommen Sofia, såklart du ska hänga på. Vi bor i Aspenäs, så i dina gamla kvarter, jag är också från Lerum från början.

Kan vi inte ta en fika helgen efter påsk? Lördag funkar för mig om det blir samma tid som vi brukar, annars funkar söndagen bäst för mig. Hur ser det ut för er?

• efia

Vad roligt att bestäms så mycket träffar i tråden! Kommer eventuellt att jobba hemifrån på onsdag och då kan ju en lunch på Aludden passa bra, men eftersom det är sista jobbveckan nu (tjohoo!) så får vi väl se om det funkar att vara hemma.

Vilken fantastisk helg det har varit, man får så mycket energi av det här sommarvädret. Tyvärr hänger inte kroppen riktigt med på allt jag känner för att hitta på så idag sitter jag med rätt kraftiga foglossningar igen och det får bli lite lugnare tempo. Men jäklar vad grejer vi fått gjort, rummet vi håller på med just nu kommer nog faktiskt bli klart idag, känns så jäkla bra att få ställa spjälsängen och byrån med bebiskläderna på plats!

Har kommit in i en knäpp vana och det är att jag alltid vaknar 07.15. Varje dag, oavsett när jag går och lägger mig. Jäkligt störigt eftersom jag känner mig rätt trött då och gärna skulle sova vidare. Delvis är det för att jag är hungrig som jag måste gå upp men det verkar som att Tuss också vaknar då därinne och sätter igång och knör runt. Försöker trycka magen mot Tobbe så att han också ska vakna av en spark, men det funkar ju fasen inte. ;) Orättvist.

Ikväll tänkte vi provköra till Borås, håller dock fortfarande tummarna att det ska bli som för er andra att vi får åka till Östra, men man vet ju aldrig.

• efia

Nu är jag nyfiken - låg-aktivitet-alert för Sara W (Knuff)! Hoppas att du ligger och sniffar bebis nu. :)

Själv är jag hemma och jobbar idag så tänkte nog pallra mig bort till lunchen, ska bli kul att ses igen. Lär väl inte gå att missa var vårt gäng sitter. :D

• efia

Å typiskt, hoppas att du blir lite uppiggad av trevligt lunchsällskap istället!

• efia

Tycker att alla små bebisarna skötte sig exemplariskt bra idag. Mammorna också, för den delen. Nånting säger mig att det kommer bli mer och mer skrikande på våra träffar framöver... Mest från bebisarna dock. :) Skoj att se er och era små underverk, kan liksom inte fatta vart ni gick för att få bytt era stora magar (jag vet att ni hade dem för inte alls längesen!) till nåt så litet och sött som man kan köra i en vagn istället. Verkar ju lovande i alla fall.

• efia

Vi ser fram emot att träffa Alicia nästa gång istället Sara, ingen stress!

Jag har som plan att plaska imorgon men som vanligt beror det på dagsformen så får se det som en bonus om jag orkar helt enkelt. Hmm, vid närmare eftertanke kanske jag borde med tanke på påskägget som på något märkligt sätt hamnade bredvid mig här vid datorn och börjar se oroväckande tomt ut. Och hunden är inte ens hemma, så henne kan jag inte skylla på... Tusan.

• efia

Å Sara, underbart! Vad spännande att han är på väg nu, kommer invänta rapport med stor nyfikenhet. :)

Själv har jag jobbat sista jobbdagen idag. Känns mycket märkligt. Har inte fattat hur gött det faktiskt är än, känns mest lite tomt. Skulle tro att det har gått över ungefär tills imorgon lunch.

• efia

Säger som Caroline, det är fantastiskt kul och lärorikt att få all förhandsinfo, båda bra och dålig sådan. Åsa, det låter helt underbart, en av de bästa känslobeskrivningarna jag har läst tror jag. Längtar!

Vi har fått klart vårt senaste renoveringsprojekt nu och igår fick vi då äntligen ställa in möbler där. Det här är ett rum som stått som arbetsrum för diverse slip- och målarprojekt, med färgfläckig matta och nerrivna tapeter sen nån gång i slutet av förra sommaren. Så det känns verkligen märkligt att det nu är ett "riktigt" rum! Och vad fint det blev! Spjälsängen pryder sin plats och både jag och Tobbe skrattar till varje gång vi går igenom rummet. Tänk att det ska bo en liten bebis där om bara några veckor. :)

Jag som i fredags kände att det kanske skulle bli lite tomt utan jobbet har tänkt om. Vet inte vad jag ska börja med, det finns ju så mycket roligt att göra! Idag kommer en kompis på lunch och så blir det systuga. Planen för idag är färdigställande av amningskudde, en fodrad filt till vagnen och kantskydd till babykorgen som vi har fått. Ni hör ju, bäst att jag slutar sitta här vid datorn och sätter igång!

Jag tycker lunch på torsdag låter utmärkt, för övrigt.

• efia

Grattis Sara och Johan till Edwin, ska bli spännande att höra hur allt gick!

Tog verkligen till mig det där med att sova själv som du pratade om på lunchen Titti (och som nu diskuteras här), det låter verkligen smart. Vi har nu fått en babykorg som den lill* ska få sova i, som kan stå bredvid sängen så att man lätt kan lägga tillbaka. Men en fråga: om bebisen inte somnar då utan bara ligger och skriker? Har ni ändå låtit han/hon ligga tills de somnar för att öva in det så att säga eller har ni tagit upp bebisen då?

Jane, hörde från Marie igår att du var lite orolig. Själv kände jag så i fredags men tills igår hade det släppt helt. Har hur mycket idéer som helst på vad man kan göra och nu har jag ju äntligen tid (läs innan bebis kommer) att göra alla småsaker som inte blivit gjort under det år vi bott i huset och bara fokuserat på renoveringen. Idag däremot känner jag inte för att göra någonting och då är det också rätt skönt att faktiskt inte behöva det heller. Men det är klart, har ju bara lallat här hemma i två dagar än så länge, så kanske ska få be att återkomma i ämnet... :)

• efia

Idag är det systuga för hela slanten, tråkigt bara att man måste tvätta alla tyger först innan man kan göra något, det tar ju sån tid att torka (i-landsproblem så det skriker om det). Amningskudden klar sånär som på en dragkedja (finns detta nånstans i Lerum att köpa, någon som vet?), lakan till spjälsäng, vagn och korg klara, klädsel till korgen hänger på tork och en fodrad babyfilt klar. Undrar hur långt jag kommer innan jag tröttnar på att köra symaskin?

Igår körde vi ett race på IKEA och det är inget jag kan rekommendera att göra i v38. Precis innan kassorna satt jag nog i 5-10 minuter och försökte bestämma mig om jag skulle ha en rosa eller turkos kasse från sommaravdelningen, kunde verkligen inte ta ett beslut. Det blev turkos, by the way.

Idag har jag varit hos BM och allt såg som vanligt bra ut, blodtrycket hade gått upp lite men inte så det är någon fara om det inte stiger mer.

Stackars dig Caroline, hoppas att foglossningarna håller sig i schack! Men som Åsa säger, du får se fram emot variationen att ha ont på hela andra ställen om mindre än två månader. :)

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3