Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiaMitisen

Du är jättevälkommen. Kul att du hittade oss.
    Vart i Lerum ska ni flytta?

• MiaMitisen

Åsa du får hålla oss informerade.

• MiaMitisen

Hejsan ligan!
    Då var första dagen här då. Oscar är på dagis och jag ska inte jobba... Känns lite knasigt, men helt okej. =) Det är nästan lite pinsamt att inte jobba med tanke på att jag mår hur bra som helst nu. Men i mitt arbete blev man lite osmidig.
    Vara drygt 1,5 meter lång, med en stor mage och stå i hyllorna med kartonger och fylla på varor eller vara i bagerit och lyfta tunga säckar eller degar. jag har det nog bättre hemma.

Jättegrattis till Sara också såklart! Hoppas att ni mår bra och att allt gått bra.

Nu ska jag bara göra en sak..slänga mig i soffan en stund och sen ta tag i disk och sånt där kul. Patriks syssling kommer och hälsar på sen. Hon ska ha nu i mitten på april. Tycker verkligen att alla är gravida Vilket självklart är superkul och mysigt. Lerum kommer invanderas av barnvagnar i vår och sommar.

Hej så länge!!

• MiaMitisen

Hanna: hörde att mina grabbar var borta och hälsade på er igår. Hoppas dom skötte sig.

Nu har patriks syssling med dotter åkt. Vi kom fram till att du, Jane, är kompis med henne. Annika J. Ska ha barn nu i april. Ibland är världe liten.

Nu ska Oscar och jag gå ut på en liten promenad innan det är dags för middag.
    Höres!!

• MiaMitisen

Hanna: vad bra att dom skötte sig. Oscar är på dagis 8.30 till 13.30 tisdag till och med torsdag. Man kunde tydligen skriva in till rektorn och "överklaga" eller vad man ska kalla det om man ville ha mer tid. Men jag kände att det får räcka och att det är lika bra att vänja sig. Sen när bebisen väl är framme är det ju 15 timmar som gäller.
    Vad duktig du är som börjat plugga.

Nu regnar det...jösses vad det regnade i natt!!! Trodde hela huset skulle flyta bort. Men det ligger kvar på sin plats.

Idag är jag hundvakt så det blir bara till att vara hemma. Men vädret lockar inte ut mig i alla fall.

Angående fikan så följer jag gärna med. Om jag får barnvakt. Fast är det fint väder kan han nog följa med. Sitter vi ute så kan han ju strosa omkring och kolla läget. Men annars kan noghans faster ta honom i 2 timmar. Dag spelar inte mig någon roll.

Nu ska jag mumsa frukost i lugn och ro i soffan. =)

• MiaMitisen

Jag tar gärna en lunch eller nåt liknande på aludden. Dag spelar ingen roll. Är det fler stora barn med kan ju oscar vara hemma från dagis och följa med. Annars kommer jag ensam. Vilket i och för sig kan vara skönt ibland också.

Nu har jag planterat om mina orkideer. Kan inte ett skit om växter så vi får väl se hur det blir. Kan ju knappast bli värre.
    Nån som kan rekomendera någon bra nybörjarbok om växter och trädgård? Skulle behöva lära mig lite nu när man bor i hus.

Nästa vecka ska jag till Ullared och shoppa bra-att-ha-när-man-har-en-bebis-saker. Och säkert lite annat också. Det är ju ganska lätt att plocka på sig både det ena och det andra när man är där.

Nä, om man ska ta tag i tvätten och disken kanske....

• MiaMitisen

Tehus: det skulle väl inte vara några problem i så fall. Jag åker ju ändå förbi där.

• MiaMitisen

Ska vara hos bm klockan 9 på onsdag, men antar att det inte blir så tidigt.

• MiaMitisen

Caroline: tack , så ska jag ta och titta på den. jag bör väl egentligen inte ens vara i en trädgård för trädgårdens egna skull.Men ibland har man tyvärr  inte så mycket val.

Lunchen på onsdag är jag med på. Så länge det inte blir hyperstress till att jag ska hämta oscar vid halv två. Men det ordnar sig nog.

Nu är mina grabbar med grannen  hans garage och grejar med fyrhjulingarna. Dessa pojkar....

Hanna: oscar pratar om "masvel"(=samuel) hela tiden. "Ska vi åka till honom nu?" Tror hn hade roligt bort hos er.

Nu sk jag ta och börja lite med maten. Det blir grillad entrecote med klyftpotatis och tzatziki idag. Mumma! ( och en alko-fri öl till det)

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3