Inlägg från: HannaJohansen |Visa alla inlägg
  • HannaJohansen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Alex kom den 1 februari och jag fick eget rum, det var hur lugnt som helst. Jag talade dock med en mamma nere på BVC som fick den 5 feb och då fick hon dela rum med 3 andra så det kan svänga snabbt.

• HannaJohansen

Mia, de skötte sig fint Oscar är verkligen supersöt. Hur fungerar det när man är hemma på havandeskapspenning, får han gå fulltid på dagis då? Samuel går nu tre dagar i veckan från 8 till 16. Jag läser en universitetskurs på distans så då fick jag ha honom mer hos dagmamman. Kul för honom, jobbigt för mig. Min gröthjärna fixar inte riktigt en engelsk bok på 900 sidor...vad har jag gett mig in på??

Nu skall jag snart kolla på The Mentalist min nya favoritserie. Han ser så trevlig ut....

• HannaJohansen

Vad bra att ni också la märke till monsunregnet inatt, jag började tro att jag drömt...då varken min man eller min BVC sköterska hade hört något. Min man sover dock med öronproppar (undra varför??).

Alex väger nu 6.600 gram, han är en riktig tungviktare, ni skall se han lår de är inte att leka med!! Samuel vägde bara 5900 vid ungefär samma tidpunkt så det är lite skillnad. I övrigt är den lille en kopia av sin bror.
    Jag skulle gärna komma på er fika, det låter trevligt och nu har ju några bebisar anlänt så då blir jag inte ensam om att vagga, vyssa och amma... vilket jag förövrigt måste gör nu.

/Hanna

• HannaJohansen

Jag kommer gärna, men bara med den lille. Samuel är hos dagmamman till 16 på onsdagar.

Mia: Lycklig är du som skall till Ullared - min favoritplats på jorden...fast inte när man är fattig mamma.

• HannaJohansen

Hej,
    Mia: Oscar är alltid välkommen, säg till Partik att stanna till här om de är ute och kör under påskhelgen, vi skall vara hemma och greja i det fina vädret som de utlovat.

Jag och Alex kommer gärna med på lunchen på Aludden.
    Skall bli kul att få ansikten på er som jag inte träffat tidigare.

GLAD PÅSK!!

• HannaJohansen

Jag instämmer med dig Titti - laptop, trådlös telefon och fjärkontroller är ett måste i amningstider + dricka!!! Jisses vad törstig jag är hela tiden.

Jag har ammat utomhus ett par gånger under påsk men det är lite bökigare med solhattar som ramlar av eller halkar ner över ögonen så att lillen blir tokig och börjar slingra sig! Men vad gör man inte för att få lite sol i ansiktet, jag tankar verkligen ljus just nu. Det var en lång vinter.

Ha en skön dag!

• HannaJohansen

Jag kommer ju med Alex också så det kan bli en hel orkester! Stackars de andra gästerna. Nåväl, vi har ju ockå rätt att få komma ut i samhället. Så tjocka magar och bebisar skall jag då hålla utkik efter imorgon kl 12.

Vi ses!

• HannaJohansen

Tack för trevlig lunch igår, det bar kul att få ansikten på några av er och se era söta bebisar och stora magar. Det är så många med i denna tråd och jag blir lite förvirrad av alla signaturer eller vad det kallas. Jag såg att Mia hade gjort en lista på signatur och riktiga namn i den förra tråden, väldigt bra.

Ännu en härlig vårdag, jag blir så sugen på att handla massa blommor nere vid Hydro men jag får nog vänta på barnbidragen på måndag....

Ha en skön dag!
    /Hanna

• HannaJohansen

Jag får nog stanna hemma och som god hustru sköta markservicen för min man som bygger garage.

Idag var jag tvungen att ringa sjukvårdupplysningen då Alex bajsade turkosa...men som det mesta som gäller barn så var det helt normalt. Ett litet virus i magen kanske men inget att oroa sig över!

Han är glad och pigg som vanligt så jag antar att hon har rätt.

Spännande med alla nya små Lerumsbor, det är verkligen en babyboom just nu.

/Hanna

• HannaJohansen

Hej och grattis till lille Edwin! Skall det bli ännu ett kill-år? När Samuel kom 2005 föddes väldigt många pojkar. Hur skall det se ut i Lerum om sådär 15 år, tjejerna kommer ju kunna välja och vraka!!

Jag kommer eventuellt på lunchen, vi skall ut till landet för att städa inför namngivningceremonin den 1 maj så det beror på när vi åker dit.

Jag känner igen det där men att springa och kolla varje minut men jag är faktiskt lite "tuffare" denna gången, det har säkert sin naturliga förklaring i att jag oftast inte är ensam utan har Samuel hemma och han kräver ju också uppmärksamhet.

Jag håller annars med Titti, även om det känns lockande att ha dem i famnen även när de sover så kommer ni inte tycka det om ett år. Jag vet de som haft jätteproblem att få barnet att somna själv då de är vana att sova och somna i en famn. Jag får påminna mig själv om samma sak allt som oftast....

/Hanna

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3