Hej!
Nu har vi klarat av namngivningen. Vilken dag vi fick (1 maj), helt fantastiskt. Vi var i trädgården på vårt landställe på Tjörn. Jag hade köpt mat från Birgers chark i Lerum, det kan jag varmt rekommendera.
Så här gick det till om det kan vara till hjälp för någon:
Först välkomnade vi alla och berättade lite om Alex faddrar, de fick också fadderbrev som jag skrivit ihop. Sen sjöng vi "Det gåtfulla folket? som jag och Samuel (min 4-åring) övat på under några veckor. Jag läste en dikt som heter Barnets önskan som jag hittade här på Familjeliv. Jag berättade hur vi kom fram till namnen och vad Alex betyder, sen fick han blomsterkrans på huvudet istället för vatten.
Vi avslutade med Du skall inte tro det blir sommar.
Jag hade gömt Alex bokstäver i trädgården som alla barnen leta reda på och fick då en ledtråd för att hitta en skattkista med godis i. Det var uppskattat!!
Jag kan på torsdag.
Och ni höggravida, jag känner verkligen med er, jag är fortfarande superglad varje gång jag slänger mig ner på marken för att plocka upp något eller hjälpa Samuel utan ansträngning.
Vad det gäller rutiner så tror jag inte man skall stirra sig blind på klockan, det kommer naturligt efterhand och ändrar sig flera gånger innan det väl sitter.
Jag kan samtidigt säga att jag har ännu inga fasta rutiner men han går i alla fall och lägger sig runt 20.00 nu och det är jag väldigt tacksam för.
Ha en skön kväll!