• Knuff

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Hej!
    Jag läser men är inte så alert att jag skriver...

Vi håller oss hemma och har firat Edwin 1 vecka i dag med den första promenaden, inte så jättelång säkert 400 m och då ingick ett besök på Hallsås livs och inköp av varsin glass... Sportigt värre...

Vi lär känna varandra och försöker skapa lite rutiner. Allt är ju inte helt logiskt...

Vi ses när jag tar mig ur puppan

• Knuff

I går var bvc här på besök och vägde in vår lille krabat. Han har nästan gått upp till födelsevikt, fattas 100g. Han äte ju duktigt både på dagen och natten, jag skulle ju föredra om han koncentrerade sig på dags-måltiderna Sköterskan var här vid halv 12 och då brukar han ha en lång sovperiod. Tyvärr pajade detta besök hans rutin så han somnade vid 3 och sov i 5 timmar, vaken i 1 timme och slocknade sen. Det visade sig att då var det itne så kul att sova på natten... Hoppas på en bättre natt i natt för han har knappt sovit nåt på hela dagen, det borde ju rent logiskt kunna bli en sov-natt men man vet ju aldrig...

Emma! Jag fick låna amnings behå av min kompis. Hon hade ett gäng i olika storlekar och just nu går jag runt i e-kupan Glädjande för J men de är lite i vägen... Efter tips från Titti så köpte jag amningslinnen från Lindex som jag sover i och hade på bb. Passar mig bra.

Nu ska jag ta en tupplur!

• Knuff

***sticker upp huvudet ur sanden, precis som strutsen***

En lunch/fika på torsdag kan vi ju prova på! Enda bokade aktiviteten är bvc idag kl 11 så det finns tid! Vi måste ju lära oss att komma ut lite, har suttit hemma ganska mycket...

Ska försöka få lite rutin denna veckan, började ju inte lysande.... Matade Edwin vid kvart över sju och han fick ligga i vår säng och mysa lite. Han var lite gnällig och tydligen var det enda som hjälpte mot gnället var att kräkas upp hela sin (ganska stora portion) mat mitt i sängen. Jag fick ta hand om en lite kletig bebis och drog i gång en tvättmaskin med lakan redan tjugo i åtta. Nu sussar han så sött, dock med tom mage men jag kan käka frukost i lugn och ro. Hoppas det är dagens trista äventyr och att annat kul väntar!

• Knuff

Japp här hickas det oxå men Edwin verkar inte bry sig så mycket. Läste nånstans att det kan försvinna om man ammar men han hickar efter varje amning... så det tipset fungerar inte här.

Titti, ska vi rulla till lunchen tillsammans?

Ska bli spännande med en liten utflykt i morgon. Är lite nervös över hur Edwin kommer att uppföra sig. Han har ganska starka lungor....

• Knuff

Vi gör vår premiärlunch idag.

Vi ses!

• Knuff

Tack för idag! Kul att se alla små och även magarna. Känns avlägset att jag också hade en sån för 3 veckor sen...

Nästa lunch blir det väl flera vagnar

• Knuff

Vore kul att ses nästa vecka. Jag är borta måndag-tisdag och ska till bvc 13:00 på torsdagen. Det är allt som är planerat.

Trevlig helg på er!

Emma! Gratta T från oss! Hoppas på att ni blir fler i helgen!

• Knuff

Det vore toppen med skjuts! Kan jag boka plats?

• Knuff

Det var säsongspremiär för basebollen igår och Edwin och jag var där. Vädret var väl inte helt OK, blåst och en ordentlig hagelskur precis när matchen skulle börja men sen blev det bättre. Edwin visade stort intresse, inte.... Han sov hela tiden men det var ju skönt att kunna ha honom nerbäddad i vagnen för det var ju inte så varmt. Tyvärr gick det inte så bra för Göteborg, de förlorade båda matcherna mot Sundbyberg. Bättre lycka nästa gång!

På fredag kan vi vara intresserade av både fika och promenad! Vi hörs av!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3