lillaC skrev 2009-05-29 20:50:50 följande:
Äntligen helg! Jag tycker verkligen att veckorna flyter på jättebra, den här veckan har jag haft Noah hemma 3 dagar och vi har verkligen haft mysigt. MEN det är ju skönt när det blir helg och vi är två vuxna...Vi har börjat komma lite bättre i ordning och Hannah är mycket mer vaken och med på dagarna, kan vara vaken ca 1,5- 2 h. Glad som en liten sol för det mesta. Vi har i flera dagar nu lagt henne vid kl 20 på kvällen. Hon vaknat till några gånger och somnat om efter lite "vagning". Det funkar verkligen bra med innevagn! Hur har ni det? Hur sover och äter era små? Hoppas att ni får en skön helg i sommarvärmen!
Vi börjar få kläm på hur vi skall ta oss igenom dagarna på smidigast sätt men några rutiner finns här inte. Hur jag än försöker vara konsekvent så har min lille Max oftast en helt annan åsikt.
På dagarna sover han nästan ingenting. Någon powernap då och då. Men aldrig så djupt att jag kan lägga honom i sängen. Då är det babysittern som gäller, om han skall sova typ en kvart som längst. Men han är väldigt glad just nu så det är iof kul att han är vaken och tjötar ock skrattar.
På kvällen matar jag honom alltid sista gången vid 23. Men ibland äter han jättemycket och ibland typ ingenting. Sedan sover han ungefär 3 timmar i egen säng och vaknar vid halv 4 och äter. Somnar om i egen säng till 5-6. Sedan vill han äta igen och helst av allt gå upp men det vill inte jag, så jag lägger honom då i min säng och försöker sova några timmar till med honom gnyende och lallande bredvid mig.
Så effektiv sömn på natten för Max är ungefär sammanlagt 5-6 timmar. Så jag antar att jag har en son som inte behöver så mycket sömn.
Men allt funkar ju ändå ganska bra och vill han inte sova så kan jag ju inte tvinga honom.
Vad gäller maten så äter han lika bra som han alltid har gjort. Han väger väl mest i denna tråden snart.

Trots att han inte är äldst.
Tjoho. Vägde mig ikväll. (Med blött hår och våt handduk på huvudet skall tilläggas.) Och då visade vågen 2,4 kg över inskrivningsvikten. Och jag vet precis var dessa kilon är placerade....magen och kärlekshandtagen. Men men det kan man ju leva med ett litet tag till i alla fall.
Nu skall jag invänta sista amningen så kan jag gå och lägga mig sedan. Lääängtar så till kudden nu.
Ha en go helg allihop. Antar att ingen kommer att gå in hit när det skall vara så superfint väder. Så vi hörs nästa vecka.