Ang. förkylning. Koksaltlösning och nässug (näsfrida) is da shit! Se också till att ha alvedon eller liknande hemma, för jag kan lova att febern kommer inte komma när apoteket är öppet...
Vi har precis kommit hem från en härlig semester i Åhus med min familj. Nio personer i fyra generationer!
Allt har funkar över förväntan, både resan och att samsas om utrymmet med så många andra. Tanken var att vi skulle sova alla fyra i ett rum, och det är vi verkligen inte vana vid. Noah låg på golvet i vårt rum och Hannah fick sova i vagnen i vardagsrummet utanför vårt rum. Jag sover verkligen dåligt om jag ligger nära henne och vaknar varje gång hon rör sig.
Lillan äter, i mitt tycke väldigt lite just nu, jag får trixa och lura för att få i henne mat. Men antingen är hon liten i maten eller så är min mjölk väldigt mättande för hon är aldrig missnöjd och sover från ca 19:30 till 04, då jag väcker henne för nattmål. Sen väcker jag igen kl 07, då det är morgon.
Den här veckan är den sista som Noah är på försklan inna sommarlovet, känns både läskigt och skönt att han ska vara hemma nästan två månader!
Jag kan ses och fika/promenera/luncha måndag och fredag den här veckan. Måndag är ju redan imorgon, med ring mig gärna om det är någon som har tråkigt och känner för sällskap...
Om det är någon som är hemma med barn på tisdag, tänkte jag och Noah packa med oss lunchen och ta oss ner till Aspen och Aludden och hänga där ett tag.
Nu kommer sommaren....