Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Hejsan ligan!
    Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag har haft. Dock ingen bebis än. Men den har ju fortfarande 9 dagar på sig att komma ut till det "bestämda" datumet.
    Herre gud va tiden går fort!

Idag kommer dagen bestå av att gräva upp ett litet blomsterland, fylla med jord och plantera lite blommor.
    Ska även plantera blomkål och morötter. Mest för oscars skull. Han tycker sånt är roligt. Och jag tycker det är gott.

Nä, nu ska vi ta och gå ut i det fina vädret. Höres!

Någon träff bestämd i veckan?

• MiaMitisen

Tyvärr kan inte jag på fredag. Har ingen bil. Det gick ju inte så bra på besiktningen....
    Men jag får överleva...

• MiaMitisen
    JAG VILL MED HA BEBIS!!!! Nu!!!!
    Orkar inte vänta mer nu.

Precis hemkommen från barnmorskan. Allt var bra. Dock en lite överaktiv bebis så hjärtljuden var svåra att få riktiga. Men det löste sig till slut. Efter lite vila. Låg på 160. Så nu pendlar vi mellan 140 och 160.
    Själv har jag gått över 80 strecket... vilket jag inte ville... Men elefantfötterna och elefantbenen kan vara anledningen.

Jane: har du varit och hälsat på Annika än? Tänkte jag skulle försöka komma iväg innan bebisen tittar ut. Du kanske vill följa med?

Nu ska jag ta och gå över till grannen, vilket innebär lunch med en hemarbetande svägerska. Hej så länge!
  • MiaMitisen

Sitter nu i soffan och mumsar digistive och försöker titta på pans labyrint. inte riktigt en film i min smak. men men...
    i natt har det blåst huuuur mycket som helst. jag har knappt sovit en blund.
    sen har våran lilla myggpaveljong på altanen blåst sönder. hoppas den går att laga.
    om man hade hört att det typ skulle storma i natt hade man ju kunnat plocka ner den...

idag har jag en vecka kvar till bf. det är väl kanske nu man ska börja med alla knep för att sätta igång det. tror i och för sig att bebisen tittar ut när den känner för det. den har i alla fall hoppat ner ett steg. kanske ska ta och storstäda i dag då. så kanske den fixerar sig.

vad hemskt det låter när man säger den...

• MiaMitisen

God kväll!
    Antar att Hanna med familj har besök just nu. Hur har det gått med dagmammorna och allt det där?
    Själv har jag precis klippt gräset och slängt på lite gräsfrön. Man kan ju alltid hoppas att det tar sig på sina ställen. Våran gräsmatta är inte det vackraste just nu.

Nu ska jag ta och hänga lite tvätt. Inte jättekul.. Men ett ont måste. Sen blir det väl soffan tror jag.
    Imorgon ska jag försöka mig på ett storstäd. Har ju inte gjort så mycket nytta idag direkt.
    Ska ju tydligen ösregna imorgon, så då är det väl lika bra att passa på. sen kommer det besök på fredag och dom vill inte komma in om det ser ut som det gör nu. Det kan jag lova.

Hoppas ni alla har haft en bra dag. {#lang_emotions_flower}

• MiaMitisen

God morgon!
    Idag var det upp tidigt. Åka till Partille ochl ämna in bilen. Fick ju lite anmärkningar på den....
    Får antagligen en ny (till) bil inom kort. Synd bara att det är manuell låda på den.Det är ju inte min favorit. Men får väl överleva det.

Snart ska jag sätta igång och greja lite. Ska ha grannfika här vid elva. Alla mammor med barn kommer. Har ju ingen bil som sagt, så det fick bli fika hemma.
    Ska baka äpplepaj tänkte jag.
    Vädret är som Anna sa, helt underbart, så barnen får leka utomhus.

idag är det 6 dagar (med idag) kvar till bf. Har fått ett mail där det står tips om att sätta igång allt. Ska kolla det sen och testa det mesta. Hade ju varit mysigt med en liten bebis nu.

Hoppas ni får det trevligt hos Titti idag, men kan inte tänka mig något annat. Sköt om er tjejer!

• MiaMitisen

Hejsan tjejer!
    Antar att ni som jag har varit ute hela helgen. Vilket underbart väder vi har haft! Tyvärr har inte mina ben och fötter varit så himla imponerade.. Men men... snart är det väl över...förhoppningsvis.
    I helgen har det varit premiärdopp i sjön för pojkarna. Jag som ej har några passande badkläder fick snällt sitta och titta på. Eller traska runt i vattnet. Sen sa jag att det var taskigt mot bebisen att bada. Då skulle ju den frysa.
    Nu ska jag ta och väcka Oscar och sen blir det lite frukost.
    Ska försöka gräva upp mitt lilla land idag som fortfarande inte blivit av och även tvätta bilen och fönster. Om jag vill få igång det? Tja varför inte. BF är ju på onsdag..... Skulle inte bli arg om bebis ville titta ut lite tidigare.

Jane: såg dig allt igår när du var ute och promenixade med Isa.
    Vi körde förbi dig i en stor silvrig buss. Du hade gått in mot Lottas väg precis. Hoppas du hade en mysig promenad.

Nä, nu ska jag ta och göra lite nytta.

• MiaMitisen

jag kan fika hela veckan. dock inte fredag.
    fast egentligen vill jag ha annat för mig än att fika. tolka mig rätt.

• MiaMitisen

God morgon!
    Ja då var det en ny dagisdag här. Efter en vild helg.
    Ska ta det lungt till en början idag känner jag... Bara njuta av lugnet.
    Sen i eftermiddag/kväll blir det väl en tur till Partille och titta när patrik kör fyrhjulingstrial.Just nu undrar jag mest hur tusan han har kommit till jobbet... Kanske ska ta och ringa och kolla... Han kör väl knappast fyrhjuling till kallebäck.

Nä, nu ska jag slänga mig gott i soffan och äta frukost.Ha en bra dag! Blir nog varmt idag också.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3