• Anonym (sårbar)

kan "pirret" växa fram eller ska vi ge upp?

Hej alla,

jag har träffat en underbar kille för 1,5 månad sen. För en vecka sedan kom jag från Thailand så egentligen har vi dejtat bara lite drygt en månad. Han är underbar! Skickar massor av gulliga sms, och även mejl då jag var i Thailand. Han verkligen visar att han bryr sig om mig och säger det också! Jag har träffat hans vänner och han mina osv. Han säger att han tycker om mig också- mycket.

Problemet är bara att han inte vill leda ngt förhållande just nu då han inte känner "det där" alltså pirret. Han är alltså inte kär i mig. Han vill dock fortsätta träffas och se vart det här kan leda till. Jag känner mig bara så sårbar, vågar jag fortsätta träffas? Tänk om det inte blir något? Då kommer jag vara helt förstörd och ledsen. Jag känner inte heller det där pirret men jag GILLAR HONOM JÄTTEMYCKET! vi trivs ihop så bra!
    Vi kunde inte säga att "nu slutar vi ses " igår då vi kramades på sängen, det kändes så bra. Han sa också att bara det fanns det där pirret så skulle allt vara sååå perfekt.
    Vad ska jag göra?
    Vi har inte gjort så mycket saker, vi har bara gått på bio en gång, fikat ett par gånger och sen varit ute ett par gånger. Dock ses vi väldigt ofta, sover ihop varannan natt eller var tredje natt. Men då ses vi ganska sent ofta och det blir inte så mycket det där att man lär känna varandra utan mest gosas. Vi pratar dock mycket och trivs väldigt bra.
    Vad säger ni? Finns det någon chans för oss?
    Finns det något jag skulle kunna göra? Är det bättre försöka hitta på aktiviteter och sådant för att få fram känslorna? kan pirret växa fram? jag är 25 och han fyller 32.

• Svar på tråden kan "pirret" växa fram eller ska vi ge upp?
  • Boye

Helt ärligt så kan jag av erfarenhet säga att det är förhållanden där det inte är så mycket pirr i början som håller i längden.
    Dom flesta förälskelser lägger sig efter att tag, och om då pirret var allt man hade så är det slut. En stabil relation börjar oftast som vänskap och växer sig starkare.

• Mollzor

Jag skulle säga att bara vill ligga med dig. Och han är rätt så ärlig. Dvs, ni kan bete er som att ni dejtar/är ett par men han kommer inte vara kär i dig. Vill du ha ett sådant förhållande?
    Låter mer som KK än en kärleksrelation.

• Anonym (sårbar)

nej det är absolut ingen KK relation. Han vill göra massa saker med mig. han var med sina vänner med på min födelsedagsmiddag i helgen och vill göra massa saker med mig ... och han varit med sina vänner hos mig också. alla hans väner vet vem jag är. Och han säger att han bara dejtar mig. Han tycker jag är en underbar och toppentjej! Han gosar och kramar mig hela tiden och håller i handen och pussas.
    Han är en känslosam kille men med fötterna på jorden.. han vill känna lite av den där magin bara. som jag också. jag vill också bli kär i honom...
    för jag gillar honom såååå mycket!!!

• Anonym

Jag skulle säga att de förhållanden som både börjar med vänskap och pirr är de som håller i längden. Jag vill kunna tänka tillbaka och känna det där pirret, känna doften av nyförälskelsen mitt i den gråa vardagen.

Jag tycker också att det låter mer som en kk-relation det ni har. Fråga rakt ut så blir du inte besviken senare.

• Anonym (sårbar)

Tro mig, det är absolut inte någon KK relation. Det vill ingen av oss! Vi är ju förtjusta i varandra..

Jag undrar bara, kan man göra ngt för att få fram pirret? vi har ju som sagt dejtat lite drygt en månad bara..

• Anonym

Om du gillar honom sååååå mycket så är väl det i sig ett pirr? Han kramas och gosar med dig - det är väl också ett slags pirr? Exakt VAD är magi för er?

• Anonym (nr 6 och 4)

Jag menade inte att låta hånfull när jag skrev "om du gillar honom såååå mycket" Använde bara ditt eget uttryck. Vad mer är det du begär än det ni har nu?

• Anonym (sårbar)

att det pirrar i magen.. så där.. lite nervöst härligt.. lite fjärilar.. och man blir så varm i kroppen.. hjärtat hoppar lite. ni vet väl va jag menar? :)

• Lilly mama

Jag tycker att det låter som om ni är kära i varandra. Vad har ni för bild av att det ska kännas? Är det inte passion som ni söker istället? Passion har ju den egenheten att man inte orkar med den särskilt länge, utan den dör ut. Då måste kärleken byggd på en grundläggande ömhet och vänskap finnas där, annars är det kört tror jag.

Jag hade en väldigt lång startsträcka med min sambo. Vi var iofs väldigt unga, men det tog säkert över ett halvår innan vi bestämda att vi var ihop. Vi drabbades inte av den stora passionen, utan gillade ?bara? varandra väldigt mycket. Nu 16 år senare har vi en starkare kärlek än de flesta. Så visst kan kärlek växa fram och även bli starkare.

Varför måste ni bestämma något nu? Kan ni inte träffas och inte sätta etikett på det ni har? Ni gillar varandra och vill träffas, så gör det. Ni är ju båda öppna med att det inte är den stora passionen. Visst kan någon av er bli sårad, men det är ju det trixiga med förhållanden. Man riskerar ju alltid att bli sårad.

• Anonym (sårbar)

för mig skulle det nog räcka som det är.. för jag tror det kan faktiskt bli bättre med tiden. då man lär känna varandra och börjar göra lite saker ihop och umgås på riktigt. Han vill verkligen ha det innan han blir ihop så där på riktigt! det gör mig så klart väldigt ledsen att han inte vill det än. men alternativ är att vi skiter i allting nu fast vi har så mycke kvar att uppleva ihop tror jag, eller att vi fortsätter? jag undrar bara.. kan han bli kär i mig om ett tag? eller är det kört om det inte pirrar efter en dryg månad?

Svar på tråden kan "pirret" växa fram eller ska vi ge upp?