• Fidelis ad urnam

Du röker på balkongen. En granne ber dig sluta.

Du röker och nu när det börjar bli varmare är det naturligtvis skönt att stå på balkongen och röka.
    En dag ringer det på dörren och där står en av dina grannar och denne ber dig vänligt att sluta röka på balkongen då röken kommer in i dennes lägenhet och han/hon mår illa av lukten.

Vad gör du?
    Slutar du röka på balkongen eller bryr du dig inte i att en av dina grannar ogillar lukten?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du röker på balkongen. En granne ber dig sluta.
  • Raka Pungen

Om grannen ber vänligt så slutar jag. Det är inget jkag själv tänker på, att röken kan komma upp till dem (de få gånger jag röker) men om någon vänligt och sakligtt påpekar det och ber mig sluta så gör jag det självkölart.

OM grannen däremot skulle vara nån jävla fitta som jag inte kan tålka, och som är spydig eller otrevlig när denne ber mig sluta, då skiter jag i det och blossar på ännu mer, bara för att jävlas.

• SeTa

Raka Pungen skrev 2009-04-06 15:25:03 följande:

Om grannen ber vänligt så slutar jag. Det är inget jkag själv tänker på, att röken kan komma upp till dem (de få gånger jag röker) men om någon vänligt och sakligtt påpekar det och ber mig sluta så gör jag det självkölart.OM grannen däremot skulle vara nån jävla fitta som jag inte kan tålka, och som är spydig eller otrevlig när denne ber mig sluta, då skiter jag i det och blossar på ännu mer, bara för att jävlas.
  • SeTa

Märkligt. Här verkar bara 30% av rökarna vara idioter.

• Saskia

Nu röker jag inte men om jag gjorde det så skulle jag antagligen inte sluta bara för att nån sa till mig att göra det. Så lätt är det nog inte att sluta.

• Maskot

Röker inte själv- men tycker att det borde vara självklart att man slutar om det stör grannen. Det gäller ju grillning / oljud och allt annat så det är ju lätt att sätta sig in i den situationen ändå.

• Tecken

Jag röker inte, men jag hade inte stängt av min elgrill för att grannen bett mig om det. Min balkong är min - och luften är fri.

• Fidelis ad urnam
    Tecken skrev 2009-04-06 20:37:13 följande:
    Jag röker inte, men jag hade inte stängt av min elgrill för att grannen bett mig om det. Min balkong är min - och luften är fri.
    OT men finns det inte lagar som reglerar huruvida man får grilla på balkongen?
    I våran förening är det förbjudet då det är brandrisk, oavsett det är el eller kolgrill.
  • Fidelis ad urnam
    Tecken skrev 2009-04-06 20:37:13 följande:
    Tänkte fel
    Våran br-förening har det i sina stadgar. Kolgrill pga brandrisk, elgrill bara för att *suckar*
  • JLS

Självklart skulle jag sluta röka på balkongen om det kommer in i grannens lägenhet!! Hur kan det inte vara självklart för alla? Helt otroligt själviskt.

♥ Älskade Julia ♥
  • Garderobshylla

Jag är inte rökare, men OM scenariot nu skulle ge så skulla jag skämmas tills jag dog och då såklart vara tvungen att sluta röka på balkogen, lr röka överhuvudtaget.

Svar på tråden Du röker på balkongen. En granne ber dig sluta.