• Severus

100 kr är för dig?

Just nu har jag inte ens 100:- på kontot, så för mig är 100:- mycket och skulle det vara insamling idag skulle jag inte kunna bidra till något.

Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    grön banan skrev 2009-04-06 16:46:09 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:42:51 följande: Man får ju fråga alla vad de är beredda att ge innan man bestämmer present. 100 kr nu, 75 när nästa fyller om en månad, 50 till nästa osv. Det drar iväg.
    Ja, ska man köpa till alla på en arbetsplats, oavsett vad de fyller blir det ju en hel del på ett år...
    Som man kan ha betydligt roligare för.
    En tårta räcker uppenbart inte längre på vissa arbetsplatser, nu ska det vara blommor, gärna middagar, presenter etc
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Poison Girl skrev 2009-04-06 16:47:51 följande:
    Istället för att bestämma en present i förväg och sen mer eller mindre kräva att alla ska betala lika mycket är det väl bättre att var och en lägger det som vill och kan och sen köper man present efter den summan.
    BRA idé!!!!
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    MosterMammaMia skrev 2009-04-07 17:50:59 följande:
    På min arbetsplats får vi julklapp, julbord (eller som i år Peter Jöbacks julkonsert), påskägg, sommarpresent och födelsedagspresent. Av chefen.
    Ur hennes privata plånbok, eller via jobbet, dvs avdrag?
    Vi fick biobesök i mängder, julmiddagar, fina julklappar, men det var ju Apoteket AB som pröjsade, inte chefens skattade pengar.
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    MosterMammaMia skrev 2009-04-07 17:55:04 följande:
    Chefens egna skattade pengar.
    Det var ju snällt
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    MosterMammaMia skrev 2009-04-07 17:58:55 följande:
    Ja, visst är det. Hon är en kanonbra chef oavsett om hon ger oss presenter eller ej.
    Ja, det är ju inte sakerna som gör chefen, men visst är det trevligt om denne vill unna sina anställda något!
    Våga Vägra Östrogen
Svar på tråden 100 kr är för dig?