Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

100 kr är för dig?

100 kr är för mycket för mig. Max 60.

• grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:28:57 följande:

100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar.
    Då får man ju lägga efter vad man själv anser är lagom. Hur bra en chef än är, så är pengar pengar.
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:42:51 följande:

Det handlar inte om att ens vänner eller ens chef FÖRVÄNTAR sig presenter utan att man hittar saker som man vill ge. Som chefen nu, ansiktsbehandling och massage på spa samt middag med oss alla. Man tar summan och delar den på antalet personer och blir det då 100kr anser jag inte att det är någonting att klaga över.
    Man får ju fråga alla vad de är beredda att ge innan man bestämmer present. 100 kr nu, 75 när nästa fyller om en månad, 50 till nästa osv. Det drar iväg.
  • grön banan
    Severus skrev 2009-04-06 16:47:40 följande:
    Ja, ska man köpa till alla på en arbetsplats, oavsett vad de fyller blir det ju en hel del på ett år... Som man kan ha betydligt roligare för. En tårta räcker uppenbart inte längre på vissa arbetsplatser, nu ska det vara blommor, gärna middagar, presenter etc
    Bättre med en presentkassa o så får alla för samma summa. Oftast har man ju mer samarbete med kollegor än chefen.
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:52:03 följande:

Hon är en extraanställd och vi frågade henne enbart för att hon nämnde att hon kanske ville vara med förra veckan då hon vikarierade här. Därför var hon inte med på själva bestämmandet. Vi klarade oss bra utan henne också.
    Då får man ju ta vad hon vill ge.
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:53:31 följande:

Min ekonomi? Jag var inte med och bestämde summan, sa bara till dem att ta fram en behandling som verkade bra och bestämma summa så hängde jag på.
    Ja, men du gnäller över att hon inte ställer upp på samma summa.
  • grön banan
    slangbella skrev 2009-04-06 16:51:54 följande:
    För än "riktig" vän: Absolut inte. För en arbetskamrat: Ja. Det skenar så himla lätt när det är många som fyller år om vartannat, så på vårt jobb har vi en regel som säger att när personen fyller 30 så samlar vi 30 spänn, 40 år 40 spänn osv. Funkar bra hos oss.
    Så du ger mer till en kollega än en vän?
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:56:45 följande:

Hon gick med på 100 kr, men kom med "OJ, en hundring! oj oj" så man tydligt hörde hennes ståndpunkt. Men som sagt, hon behövde inte vara med.
    Ja, det får man väl lov att säga.
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:57:59 följande:

Gör jag? Jag berättade om hennes reaktion och frågar sedan er vad 100 kr för en gåva betyder för er. Sedan kan jag tycka att det är en liten summa att gnälla om, men det är en helt annan femma. Hon kommer lägga 100 kr.
    Jag tycker att du gnäller om att hon gnäller. Du verkar uppenbart missnöjd.
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 17:07:15 följande:

Inställsamhet? Är det inställsamhet att vi uppskattar våran chef och vill ge henne en rolig present? Vi umgås med varandra 40 timmar i veckan, går ut och äter ihop och har roligt ihop. Vi är alla bra vänner med varandra och gör arbetsdagarna lite enklare. Vi uppskattar varandra på våran arbetsplats och ställer upp för varandra. Tror aldrig jag har jobbat på ett så bra ställe som detta förut. Så nej, vi försöker inte ställa oss in. Vi köper en present för att vi bryr oss och för att vi vill gratta henne på 40 års dagen
    Värdet på en present visar inte att man tycker mer om nån.
  • grön banan

Är väl bättre att börja berömma varandras arbete oftare än att köpa överdådiga presenter?

• grön banan

Man kan väl lägga anonymt vad man vill o sen köpa för det. Visst finns risken att nån inte lägger nåt, men den får man kanske ta.

• grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 07:06:41 följande:

Jag fascineras över hur snikna många av er är. "100 kr hade jag ALDRIG lagt på en CHEF" "100 kr hade jag aldrig lagt på en KOLLEGA" Vad är det med er egentligen? Om man hittar en gåva som passar, varför är du 100 kr till just en chef eller kollega så sjukt mycket pengar? Hade man köpt en present ensam hade den säkerligen landat på 200kr. Och JO, hon är anställd för att jobba för oss. Men samtidigt har hon varit tvungen att ta massa bråk nu som faktiskt inte borde ligga  på henne men hon ställer upp ändå för att hon månad om arbetsplatsen. Men det är ingen idé att försöka förklara detta för er så ni bara ser en chef och inte en person. Det kan ju aldrig vara så att man köper en gåva till personen, man gör det för att fjäska för chefen. Riktigt tragiskt hur vissa av er resonerar. Sniket och tragiskt.
    Du ska nog ha en lugnare attityd om du ska diskutera detta. Man är inte sniken för att man inte vill köpa dyrare present än de flesta eller för att man inte har råd.
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 07:06:41 följande:

Jag fascineras över hur snikna många av er är. "100 kr hade jag ALDRIG lagt på en CHEF" "100 kr hade jag aldrig lagt på en KOLLEGA" Vad är det med er egentligen? Om man hittar en gåva som passar, varför är du 100 kr till just en chef eller kollega så sjukt mycket pengar? Hade man köpt en present ensam hade den säkerligen landat på 200kr. Och JO, hon är anställd för att jobba för oss. Men samtidigt har hon varit tvungen att ta massa bråk nu som faktiskt inte borde ligga  på henne men hon ställer upp ändå för att hon månad om arbetsplatsen. Men det är ingen idé att försöka förklara detta för er så ni bara ser en chef och inte en person. Det kan ju aldrig vara så att man köper en gåva till personen, man gör det för att fjäska för chefen. Riktigt tragiskt hur vissa av er resonerar. Sniket och tragiskt.
    Man behöver väl inte köpa svindyra presenter bara för att människan gör lite mer än hennes arbetsuppgifter säger.
  • grön banan

Um muhammed skrev 2009-04-07 07:32:57 följande:

100kr för mig är som en droppe i havet
    Var glad för det du. Vi är få som har så gott om pengar.
  • grön banan

La Lola skrev 2009-04-07 07:38:16 följande:

O man behöver inte ens ha ont om pengar för att tycka att 100 kr är mycket för en del i en present.
    Tänkte skriva det också. Det är inte värt 100 kr. Presenter till kollegor bör inte kosta så mycket.
  • grön banan

Um muhammed skrev 2009-04-07 08:01:13 följande:

grön banan ... Ja jag är oerhört tacksam men finns självklart nackdelar med, mannen han sliter som ett djur 7 dagar i veckan 12 timmar om dagen. och sen är det inte så att det flyger pengar runt mig absolut inte har inget överflöd över huvud taget utan tar vara på varenda öre men just till present är det inte så mycket att lägga en hundring är ju inget som händer varje dag..
    Men ger man presenter som är dyra till kollegor blir det ju en del presenter per år. Tycker inte man lägger så mycket på kollegorna. Så länge jag inte har obegränsat med pengar gör jag inte det. Jag hade inte velat att min man skulle jobba så mycket o det behöver ju ingen om man inte vill.
  • grön banan
    Dundermamman skrev 2009-04-07 15:23:18 följande:
    En hundring tycker jag är en lagom peng vid insamling! Vi lägger alltid 100:- vare sig det gäller en av cheferna, en kollega eller sonens lärare! En hundring är inte mycket i dagens penningvärde...
    Inte för dig kanske.
Svar på tråden 100 kr är för dig?