• Einstein

100 kr är för dig?

Jag tycker att 100 är mycket när det gäller en insamling av den här typen. Fast det beror ju även på hur många det är som ska vara med och ge. Är man bara några få på arbetsplatsen, så måste man ju lägga mer för att det ska bli något. Fast då har man å andra sidan oftare en tätare relation. Är man däremot flera på atrbetsplatsen, så tycker jag att presenten blir löjligt dyr om man ger mycket. Alltså är man säg 30 pers, så blir det ju en födelsedagspresent för 3000! Är verkligen en chef värd en så dyr present? ...och kan en chef verkligen uppskatta en så dyr present som en ärlig gåva och inte som rövslickeri?

• Einstein

På ett ställe som jag jobbade på, så la vi pengar i en pott som sedan användes till presenter och dylikt. Det var ganska bra, för då slapp man detta eviga insamlande.

• Einstein
    hönamor skrev 2009-04-06 21:38:04 följande:
    Jag kunde itne rösta för jag tycker det beror mycket på. Nu fyllde denne person jämnt så en finare present kanske är på plats men det beror ju på hur många man är som samlar. 100 är ganska mycket för mig men var vi bara 3-4 som samla så e d ok för man måste ju ändå komma upp i en ok summa. Är man 30 som samlar så hade jag tyckt det var för mycket. Sen beror det kanske på om man gillar sin chef eller om man hatar densamme. Kanske känns mindre kul o punga ut så mycket till nån man ogillar.
    Precis, jag tycker mer att det handlar om att kunna fixa en present i rätt prisgrupp. Den får inte kosta för mycket, för då kan den uppfattas som fjäsk. Den får heller inte kosta för lite, för då är det snålt och det ser kanske inte heller så bra ut ur chefens ögon...lättare med en arbetskamrat som man är jämställd med.
  • Einstein

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 21:43:58 följande:

Vi är NIO personer.
    Då tycker jag att det är ganska mycket, en present runt 500 tycker jag är ganska lagom. fast sedan beror det ju på om ni hittat något som ni vet att chefen vill ha.
  • Einstein

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 21:52:52 följande:

Vi ska ge henne behandlingar på ett spa, ansiktsbehandling eller massage. Hon har jobbat arslet av sig för våran skull de senaste månaderna och har blivit sjuk pga det. Nu fyller hon 40 och då ser vi chansen att ge henne lite avslappnande behandling. Sedan blir det middag ute hela gänget
    Då tycker jag helt klart att det är värt pengarna. Det hade varit en annan sak om ni köpt en kristallskål bara för att den var dyr.
Svar på tråden 100 kr är för dig?