Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

100 kr är för dig?

För mig är det inte en stor eller ganska stor summa, men generellt är det en ganska stor summa att lägga som present till någon variant av chef/dagispersonal etc

50 kr tycker jag är lagom då jag vet att allmänheten tycker att 100 kr är för myclet.

• vadskajaghetadå

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 21:43:58 följande:

Vi är NIO personer.
    jag hade röstat för 100 kr om man var så pass få som 9 pers till allt det där.
  • vadskajaghetadå

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 10:42:29 följande:

Det var faktiskt hela tiden, från det vi började prata om det, snack om en hundring.Sedan hittade vi massage/spa-presenten och lade till 300 till mat och då blir det 100 kronor.Jag vet inte varför hon sa "Oj då" men hon sa glatt att hon absolut är med.
    spa brukar ju kosta runt 1000-lappen med, särskilt om man ska ha mat.
  • vadskajaghetadå
    annbom skrev 2009-04-07 11:16:40 följande:
    Så jobbar man på en liten arbetsplats så ska det förväntas av en att man ska lägga ut mer pengar för att köpa present till sin chef än om man jobbar på en liten. Jag tycker nog att det är ett ganska töntigt resonemang. Man är ju inte mer "familj" med chefen för den skull och inte har man mer pengar heller.
    Nej men ju färre man är desto syrare blir det ju om man har tänkt att köpa nåt lite extra.

ibland tycker jag att vissa arbetsplatser överdriver, det var som min kompis, på hennes jobb skulle man köpa nåt för 15-20 kr.

är folk SÅ fattiga?
  • vadskajaghetadå

* verkar ha problem med bokstaven D, i dag.

• vadskajaghetadå
    annbom skrev 2009-04-07 11:24:42 följande:
    Jo det gör man. Man skiljer ju på lön och ansvar också. Man tackar de anställda för att de gjort ett så bra jobb åt chefen med att ge en julklapp. Vad ska man tacka chefen för? Att man har gjort jobbet år honom?
    Jag har mycket att tacka chefen för.
    Att hon t. ex alltid sett efter mina behov, att jag fått arbeta på de platser och de tider jag helst vill, det är mycket värt.
  • vadskajaghetadå
    sannispannisen skrev 2009-04-07 11:27:35 följande:
    Nej men ju färre man är desto syrare blir det ju om man har tänkt att köpa nåt lite extra.ibland tycker jag att vissa arbetsplatser överdriver, det var som min kompis, på hennes jobb skulle man köpa nåt för 15-20 kr.är folk SÅ fattiga?
    De skulle köpa en varsin present altså, inte lägga i hop.
Svar på tråden 100 kr är för dig?