• La Lola

100 kr är för dig?

Det är en ganska stor summa för en present till en chef tycker jag.

Vore det bästa kompisen, ja då är kanske summan mer vettig.

*mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:28:57 följande:
    100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar.
    Ja men alla är ju inte gjorda av pengar.
    För mig är 100 kr en ganska stor slant.
  • La Lola
    Poison Girl skrev 2009-04-06 16:34:00 följande:
    100 kr till chefen. Nej det skulle jag inte ge. Vet inte ens om jag skulle lägga 100 kr på bästa kompisen. För mig är 100 kr en ganska stor summa pengar. Särskilt nu. Och som tur är varken jag eller mina kompisar särskilt impade av prislappen på presenten. Det är tanken som räknas och huvudsaken att det kommer från hjärtat!
    Word!
  • La Lola
    Tant J skrev 2009-04-06 16:35:39 följande:
    "100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar." Näää. Mina kompisar förväntar sig inte presenter för 3000 kr. Vems kompisar gör det?
    Inte mina iaf.
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 07:06:41 följande:
    Jag fascineras över hur snikna många av er är. "100 kr hade jag ALDRIG lagt på en CHEF" "100 kr hade jag aldrig lagt på en KOLLEGA" Vad är det med er egentligen? Om man hittar en gåva som passar, varför är du 100 kr till just en chef eller kollega så sjukt mycket pengar? Hade man köpt en present ensam hade den säkerligen landat på 200kr. Och JO, hon är anställd för att jobba för oss. Men samtidigt har hon varit tvungen att ta massa bråk nu som faktiskt inte borde ligga  på henne men hon ställer upp ändå för att hon månad om arbetsplatsen. Men det är ingen idé att försöka förklara detta för er så ni bara ser en chef och inte en person. Det kan ju aldrig vara så att man köper en gåva till personen, man gör det för att fjäska för chefen. Riktigt tragiskt hur vissa av er resonerar. Sniket och tragiskt.
    Sniken?!
    Man häpnar fasiken.

Men vill du tro att det handlar om nån snikenhet så varsågod.
    Jag har för länge sen insett att din syn på ekonomi inte är på samma nivå som min så då är det bara att ta snacket om "snikenhet" med en nypa salt.
  • La Lola
    grön banan skrev 2009-04-07 07:34:54 följande:
    Um muhammed skrev 2009-04-07 07:32:57 följande: Var glad för det du. Vi är få som har så gott om pengar.
    O man behöver inte ens ha ont om pengar för att tycka att 100 kr är mycket för en del i en present.
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 08:27:05 följande:
    Nu menar jag INTE dem som anser att de inte vill lägga det för att de inte har ekonomi till det utan ujag syftar till dem som inte skulle lägga 100 kr FÖR ATT det är en chef eller kollega.
    Ja o dit hör jag.
    Men sniken är jag fan inte.
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 08:31:24 följande:
    Tycker du inte att det är sniket att resonera att man minsann inte vill ge högre än den och den summan bara för att det handlar om en gåva till en chef eller kollega?
    Nä.
    För det handlar fasiken inte om nån snikenhet!

För mig handlar det om att jag inte ser nån mening med att lägga 100 spänn.
    Det duger finfint med en mindre summa.

Men du o jag lever uppenbarligen i så olika världar att du aldrig kan förstå.
    Det upptäckte jag för många ekonomitrådar sedan......
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 08:37:11 följande:
    Kan du vara god att förklara varför? Varför du inte skulle kunna lägga 100 kr till en chef eller kollega.
    Men herrejösses.
    Jag ser ingen vettig mening med att lägga 100 spänn.
    Precis som att jag inte ser nån vettig mening med att köpa helt nya möbler jämt som ett exempel eller att köpa märkeskläder enbart.

Huvudsaken är väl att man uppmärksammar nåns födelsedag men det måste ju inte ske genom att köpa något jättedyrt.
    Det går faktiskt att uppmärksamma någon genom något enklare oxå. Utan problem.
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 08:42:35 följande:
    Är 100 kr mycket pengar eller tänker du på slutsumman? Är 100 kronor mycket?
    Ja, 100 kr är mycket pengar.
    Ingen jättehög summa men en onödigt hög summa.
  • La Lola
    slangbella skrev 2009-04-07 09:34:50 följande:
    Men varför är det så svårt att acceptera att andra inte tycker som du, TS? Du har ställt en fråga och du har fått tonvis med svar, men du köper det inte eftersom du inte tycker lika (då är man sniken...?)
    Jag undrar oxå varför det är svårt att acceptera det....
  • La Lola
    TessaS skrev 2009-04-07 10:03:00 följande:
    Men skiljer du inte alls på om du köper till en nära vän eller släkting eller till en kollega på jobbet? Du köper för 100:- till mamma/syskon/bästa vän också? Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:56:43 följande:
    Nä, då lägger nog Ts betydligt mera än 100 kr.....
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 10:10:41 följande:
    Jaså, gör man så? Tänk så fel mina kollegor har gjort som kollade efter presenten först och sedan delade upp det per person!
    Oftast skrev hon.
    Oftast.

Det innebär ju inte att ni gjort fel.......
Svar på tråden 100 kr är för dig?