• TessaS

100 kr är för dig?

Det beror på vilket förhållande jag har till personen om jag tycker det är mycket eller inte, men till en arbetskompis så känns det väl mycket.
    Om jag jobbar ihop med min bästis, så ger jag 20-30 kr till jobb-presenten, men köper annat som hon får bredvid av mig... privat.

• TessaS

Men skiljer du inte alls på om du köper till en nära vän eller släkting eller till en kollega på jobbet?
    Du köper för 100:- till mamma/syskon/bästa vän också?

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:56:43 följande:

Jag har inte svårt att acceptera att man tycker att 100 kr är mycket, men att man inte vill ge det med anledning att det är en chef eller kollega tycker jag låter sniket,,eller mer underligt,
  • TessaS

Så resonerar jag också när det är folk som står mig nära, inte kollegor. Det är upp till deras nära och kära att hitta "The Present".

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 10:06:15 följande:

Om vi säger så här, jag skulle aldrig säga att jag inte vill lägga den och den summan för att det är en chef eller kollega. I mina ögon handlar det om huruvida man hittar en bra present eller inte, en present som passar den man köper till.
  • TessaS

I ts skriver du att hon blev småsur...?
    Varför ställa frågan här om ni nu var så överrens allihopa?

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 10:42:29 följande:

Det var faktiskt hela tiden, från det vi började prata om det, snack om en hundring.Sedan hittade vi massage/spa-presenten och lade till 300 till mat och då blir det 100 kronor.Jag vet inte varför hon sa "Oj då" men hon sa glatt att hon absolut är med.
Svar på tråden 100 kr är för dig?