• LuMa

100 kr är för dig?

En hundring skulle jag tycka var för mycket till en på jobbet, oavsett position.
    En hundring till en kompis skulle jag lätt lägga, minst.

• LuMa

Poison Girl skrev 2009-04-06 16:47:51 följande:

Istället för att bestämma en present i förväg och sen mer eller mindre kräva att alla ska betala lika mycket är det väl bättre att var och en lägger det som vill och kan och sen köper man present efter den summan.
    Så gör alltid vi på vårt jobb.
    Den vanliga summan brukar vara 2? per skalle, dvs ca 20 sek, oavsett hur mycket personen fyller. Den som vill lägger in mindre pengar också.
    Eftersom vi är 140 anställda så är det oftast minst hälften som är med på presenten.
    När alla som vill har lämnat in sina pengar så köps det nåt efter hur mycket pengar det har kommit in.
  • LuMa

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 21:52:52 följande:

Vi ska ge henne behandlingar på ett spa, ansiktsbehandling eller massage. Hon har jobbat arslet av sig för våran skull de senaste månaderna och har blivit sjuk pga det. Nu fyller hon 40 och då ser vi chansen att ge henne lite avslappnande behandling. Sedan blir det middag ute hela gänget
    Får jag bara ge min synpunkt på det här utan att du går blir arg?

Hon var väl chef?
    Att jobba för er är väl hennes jobb? Hon får väl betalt för att göra sitt jobb vare sej hon ena månaden jobbar arslet av sej eller den andra månaden sitter och petar näsan?
    Så hade jag resonerat. En symbolisk present, tex bjuda henne på middag ute hade jag gått med på men aldrig att jag hade gett en _chef_ så mycket i present.
    En chef som dessutom helt säkert har betydligt mer i lön än vad jag har och som själv när som helst kan unna sej massage.

No hard feeelings?
    Bara mina tankar.
  • LuMa

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 07:06:41 följande:

Jag fascineras över hur snikna många av er är."100 kr hade jag ALDRIG lagt på en CHEF""100 kr hade jag aldrig lagt på en KOLLEGA"Vad är det med er egentligen?Om man hittar en gåva som passar, varför är du 100 kr till just en chef eller kollega så sjukt mycket pengar? Hade man köpt en present ensam hade den säkerligen landat på 200kr.Och JO, hon är anställd för att jobba för oss. Men samtidigt har hon varit tvungen att ta massa bråk nu som faktiskt inte borde ligga  på henne men hon ställer upp ändå för att hon månad om arbetsplatsen.Men det är ingen idé att försöka förklara detta för er så ni bara ser en chef och inte en person. Det kan ju aldrig vara så att man köper en gåva till personen, man gör det för att fjäska för chefen.Riktigt tragiskt hur vissa av er resonerar. Sniket och tragiskt.
    Ja, det får stå för dej.
    Det är synd att du har så svårt att se det från andras synvinklar.
    Jag förstår hur du tänker men håller inte med dej. Kan inte du göra likadant?

Jag tycker inte att jag är sniken som inte vill lägga 100 sek på en arbetskamrat/chef.
    Med 140 anställda så blir det mycket pengar per år.
    Skulle jag jobba på ett mindre ställe vet jag inte hur jag skulle resonera, försökte bara ge dej en annan vinkel men det verkade ju onödigt.
Svar på tråden 100 kr är för dig?