Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

sannapanna76 skrev 2009-04-07 08:46:13 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 08:40:02 följande: Varför låter det illa att man inte tycker om sin chef som privatperson? Han/hon kan vara en ypperlig chef trots det. Man kan skilja på privatliv och arbete - inget konstigt med det.
    Har jag sagt att det är fel att inte gilla sin chef som person? Men om så är fallet kan man ju skriva det när man svarar, alltså att man inte skulle lägga en hundring för att man inte anser att man har den relationen till sin chef.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Fidelis ad urnam
    fjäilen skrev 2009-04-07 08:49:00 följande:
    jag har självklart råd att göra det men skulle aldrig göra det,när det varit grejer på jobbet som att någon fått barn mm så har man typ lagt ca mellan 20-50kronor... fast på ditt jobb kanske ni inte är så många...
    9 personer totalt (inkl 3 extra, en högsta chef, en administratör och vi 5 ordinarie i växeln och i de 5 inkluderas gruppchefen)
  • Fidelis ad urnam
    Förälskad skrev 2009-04-07 08:59:39 följande:
    TS: Jag tänkte på din arbetskollega som tyckte det var mycket pengar.. Hon kanske inte har råd att betala 100 kr, kan inte hon få vara med om en mindre summa pengar då så kan ni som har råd ge 100 kr?
    Hon har råd
    Som sagt, vi känner varandra oerhört väl här.
  • Fidelis ad urnam
    mästaren skrev 2009-04-07 09:01:00 följande:
    Jag hade inte tyckt att det varit mycket om jag själv varit med och bestämt det, men jag hade tyckt att det varit mycket om beslutet redan varit färdigt och jag bara förväntas betala.
    Hon förväntas inte betala någonting, vi frågade om hon ville vara med och hon fick själv ta beslutet.
    Hon vet att det inte ligger någon tvång på henne
  • Fidelis ad urnam
    annbom skrev 2009-04-07 09:18:43 följande:
    Självklart är det ett tvång, vad får dig att tro annat? Det ligger inget formelt tvång på henne, men ett socialt tvång. Om hon inte är med och betalar presenten så är hon inte med på presenten och därmed inte fullvärdig medlem i gruppen. Jag tycker att ni ska sänka summan och köpa en present efter det. Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:01:50 följande:
    Nej det ligger inget tvång i att vara med och det vet hon.
    Vi är 8 personer som är ok med summan och kommer inte sänka den för oss alla pga en person.
    Skulle hon säga att hon vill lägga mindre får hon göra det, då lägger vi lite mer, men vi sänker inte på alla pga en person.
  • Fidelis ad urnam
    slangbella skrev 2009-04-07 09:34:50 följande:
    Men varför är det så svårt att acceptera att andra inte tycker som du, TS? Du har ställt en fråga och du har fått tonvis med svar, men du köper det inte eftersom du inte tycker lika (då är man sniken...?)
    Jag har inte svårt att acceptera att man tycker att 100 kr är mycket, men att man inte vill ge det med anledning att det är en chef eller kollega tycker jag låter sniket,,eller mer underligt,
  • Fidelis ad urnam
    Poison Girl skrev 2009-04-07 09:56:57 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:31:36 följande: Enligt ditt resonemang skulle man heller inte ha förbjudit alla utgifter i skolan på grund av att en del barn hamnar i kläm och inte kan vara med på aktiviteter som kostar pengar, trots att skolan ska vara avgiftsfri. Är det inte rimligare att lägga sig på en nivå som passar ALLA istället för att utesluta EN person?
    vi utesluter ingen. Det är vi som är ordinarie som har bestämt vad som ska köpas, sedan tillfrågas de som är vikarier och de får själva besluta om de vill vara med eller ej,
  • Fidelis ad urnam
    TessaS skrev 2009-04-07 10:03:00 följande:
    Men skiljer du inte alls på om du köper till en nära vän eller släkting eller till en kollega på jobbet? Du köper för 100:- till mamma/syskon/bästa vän också? Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:56:43 följande:
    Om vi säger så här, jag skulle aldrig säga att jag inte vill lägga den och den summan för att det är en chef eller kollega.
    I mina ögon handlar det om huruvida man hittar en bra present eller inte, en present som passar den man köper till.
  • Fidelis ad urnam
    Benet skrev 2009-04-07 10:09:37 följande:
    Tycker det är ganska mycket, ja. Vi samlar max 50 kr på vårt jobb. Det tycker jag är mer lagom. Och oftast samlar man ju FÖRST och letar efter lämplig present SEN...
    Jaså, gör man så?
    Tänk så fel mina kollegor har gjort som kollade efter presenten först och sedan delade upp det per person! {#lang_emotions_surprised}
  • Fidelis ad urnam

Vi var 8 personer här som alla tyckte det var en bra idé, 1 extra anställd var inte här just då utan jobbar på annat ställe en längre period nu.
    Hon behövde inte vara med och det vet hon.
    Hon hade fått varit med på kortet ändå om hon så hade önskat.

Svar på tråden 100 kr är för dig?