Inlägg från: Tokfrjant |Visa alla inlägg
  • Tokfrjant

Bebisar födda -08 i norra skåne!!

Hej!
    Denna tråden är för oss med barn födda -08 och bor i norra skåne!!
    Tänkte vi kunde samlas här och prata om allt möjligt och kanske träffas en dag!

• Svar på tråden Bebisar födda -08 i norra skåne!!
  • Tokfrjant

Jag ska flytta till Osby, är 20år och är mammaledig med min son på nio månader!
    Ska flytta till en femma från en tvåa tillsammans med pojken och min sambo!

• Tokfrjant
    Tokfrjant skrev 2009-04-06 18:57:32 följande:
    Jag ska flytta till Osby, är 20år och är mammaledig med min son på nio månader!Ska flytta till en femma från en tvåa tillsammans med pojken och min sambo!
    Sonen heter förresten Elias!
  • Tokfrjant

Trevligt!
    Såg att din son heter Dennis. Min yngre bror heter Dennis och har en flickvän som heter Emma
    Fina namn! Nikki också!

• Tokfrjant
    MammanEmma1983 skrev 2009-04-06 19:03:46 följande:
    hehe sammanträffande Tack , ja Nikki ej så vanligt!! Hade svårt att välja tjejnamn hihi
    Förstår det! Får vi en flicka en dag så skulle jag vilja att hon skulle heta Linnéa, det är fint tycker jag och min syster och mormor heter Linnéa i andranamn!
    Men det finns så många fina namn! Nu får man ju döpa barn till nästan vad som helst. Hehe
  • Tokfrjant

Nej, jag har bara en buse
    Sen har jag en massa syskon också!
    Tre under tio år och fyra tonårssyskon. Jag är äldre än alla

• Tokfrjant
    Vicki78 skrev 2009-04-07 10:28:35 följande:
    Trevligt med en tråd för oss i norra skåne Jag och min man bor i Hässleholm, har en liten grabb född 9 juli 2008 och jag är gravid med nr 2 nu som är beräknad till 10 oktober.
    Mysigt! Min son är född 4 juli!
    Ska det bli spännande med en till?
  • Tokfrjant

Ja, det blir ju tätt! Själva så ska vi nog vänta med en liten buse till så att jag hinner studera och/eller jobba. Hann inte jobba något innan elias kom

• Tokfrjant

HejHej! Hur går det med era småttingar?
    Idag kollade vi på en film helt utan att bli störda!! Okej, dvd:n krånglade lite ibland och Elias vaknade en gång i slutet av filmen men hade inte dvd:n krånglat så hade vi sett den helt ostört!!

Har packat lite idag med, svårt att veta vad man ska packa ner för man använder ju det mesta! Aja, i slutet av april så blir jag skåning igen! ^^

• Tokfrjant

Elias har blivit hes, han hostade lite igår kväll/natt och nu så låter han så hes och hostar lite.. Vet inte vad det är men han är annars pigg.

Jupp, jag har märkt lådorna med vilket rum de ska till och vad de innehåller!

• Tokfrjant

Elias kryper nog också snart Han krålar sig fram snabbt nu och han kan ställa sig i krypställningen! Tyvärr så är vårt golv halt, annars hade säkert krypit iväg!

• Tokfrjant

Ja, han kommer nog upp på benen även på det hala golvet snart. Han är iaf duktig på krypställningen när han ligger på mattan

• Tokfrjant

MammanEmma1983: Vart hittade du sandalerna?

Susselur: Vad kul! Elias har haft två tänder där nere ett tag nu men han reser sig inte upp mot saker, men håller vi hans händer när han sitter så ställer han sig upp!

• Tokfrjant
    vygotsky skrev 2009-04-22 12:59:28 följande:
    Hej! Vad kul att hitta en tråd för föräldralediga mammor i norra skåne. Jag hoppas det inte gör något att jag hänger på. En kort presentation: Bor i en ort som heter Broby, 35 år gammal, har 4 barn; en flicka på 13 år, en pojke på 11 år, en pojke på 8 år och en liten prins på 1 år! Bor tillsammans med mannen och husdjur(katter, hund och kaniner). Jobbar som lärare i förskolan.
    Välkommen!

Idag har vi fått nyklarna till det nya huset!!! Vi ska sova här inatt!
  • Tokfrjant

ja, förlåt.. det är en marklägenhet, bostadsrätt, men det känns som hus
    det är två våningar och stor tomt. vi bor i hörnan med så just där vi bor är inte ihopklämt mellan två andras bostäder.
    Det är ett långt hus med fyra/fem marklägnheter.

Elias klappade förresten sina händer för första gången idag!!

• Tokfrjant

Hej! Fullt upp här! Just nu så sover Elias en liten tupplur ute i vagnen.
    Elias krålar fortfarande för fullt, han är mycket snabb. Han har inte kommit upp på knäna för att krypa än men snart så!
    Håller på att måla och lägga nytt golv där uppe nu i vårt sovrum.

sommarblomma1: Mysigt hus! kikade också på det!
    Susselur: Jobbigt med vattkoppor, jag längtar precis inte till den dagen Elias får det Hoppas det går över snabbt och inte kliar allt för mycket!

• Tokfrjant

Hej!
    Sovrummet är klart nu! Jag får väl lägga upp en bild sen på hur det blev! Myycket bättre än hur det såg ut innan.. ^^
    Elias har fått sin tredje tand idag! Mysigt!!
    Kanske därför han har varit mer mammig och pappig.

sommarblomma1: Roligt med lite egentid! Grattis till tvåårsdagen! ;)

Hur är vädret hos er idag? Här är det moln Vill att solen ska komma tillbaka. Måste gå, Elias är på allting här Hejs!

• Tokfrjant

Jag är här! En litenstund, passar på när Elias leker snällt själv

sommarblomma1: Ja, det var värre när han fick de två första tänderna, då var han mer gnällig och fick lite feber också, han var lös i magen också.... Ja, du förstår nog Nu är han mest lite mammig och pappig (kan bero på att han går igenom en fas) och hans bajs är lösare än vanligt.

Jag hittar inte mina sladdar till att kunna lägga in bilder på datorn så vi får se när det kommer upp bilder på sovrummet

Svar på tråden Bebisar födda -08 i norra skåne!!