• rövardotter73

Billigt boende i tyskland?

Jag ska tillsammans med min man, dotter 10 år och son 3 år bila ner till Holland i september. Tänkte ta en natt i tyskland t.ex. Lübeck eller kanske Hamburg eller Bremen på vägen dit.
    Tycker att det verkar så himla dyrt att bo på hotell där, billigaste jag kunde hitta kostade 1500 för en natt så jag undrar om någon har erfarenhet av B&B eller gesthausen där? Vad ligger de priserna på? Behöver man boka boende eller är det lätt att hitta något väl där?

Vi hade tänkt ta färjan Göteborg-Kiel och sova på den, sen ta en natt någonstans i Tyskland för att anlända på plats hos våra vänner i Holland på kvällen dagen efter.

Alla tips mottages.

• Svar på tråden Billigt boende i tyskland?
  • Extramoster

Vi bilade runt i Tyskland sommaren 99 tror jag det var, mitt tips är att titta efter skyltar där det står "Zimmer Frei" vilket betyder ungefär "Rum uthyres".

Annars kan ni säkert hitta något motell att bo på. Antagligen har priserna ändrats på 10år och dessutom hade jag ingen koll på ekonomin när vi var på den resan, brorsan och mamma skötte det.

• vackrastarflow

om du bokar hotell ihop med färjan hos Stenaline så blir färjan billigare - vilket gör att ni tjänar på dealen och kan bo för de priserna ändå.

• vackrastarflow

och nu vet jag ju inte var i Holland era vänner bor, men egentligen kan man köra direkt från Kiel till Holland på ca 5 timmar (räknat till Amsterdam), en tur som man lätt kan köra på en dag. men om ni vill göra lite mer av resan så är Lubeck ett bra val.

• rövardotter73

Tack vackrastarflow.
    De bor i närheten av rotterdam men vi ville göra lite mer så det var därför vi tänkte ta en natt i tyskland.
    Annars får vi väl åka direkt om vi inte hitttar något, det går ju det med

Svar på tråden Billigt boende i tyskland?