Min sambo verkar inte gilla mina barn.
Jag är så trött och vet inte vart jag ska ta vägen eller göra..
Jag har 2 barn sen tidigare och träffade min nuvande sambo för ca 2 år sen. Allt är bra förutom att jag tycker att han är "elak" mot mina barn. Han klagar mer än han berömmer. Allt är så dåligt.. Jag har pratat med honom mycket om det här men han verkar inte förstå eller lyssna. Han tycker att han väl måste få säga till när det är någonting och jag har sagt "självklart, så länge som det positiva han säger om/till barnen väger över" . Jag "gjorde slut" med honom i våras, mycket pga det här. Vi var ifrån varandra någon månad och han brydde sig verkligen oom barnen under den tiden..?!! Han ville hämta min dotter på dagis, och hitta på saker med henne, han grät och sa att han älskade dem (och mig). Han kunde inte leva utan oss.. Vi blev ihop igen.. Allt är bra ett tag men nu är det precis likadant som förut. Han bara klagar.. Är det stökigt så är det barnens fel, har något kommit bort så är det väl barnen som tagit det/slarvat bort.. Han säger det inte direkt men hans underton är så självklar.
Jag vet att mina barn älskar den här killen. Men min dotter har sagt många gånger att "X är så sur jämt" och "X bryr sig mer om hunden än om mig".
Är det någon som har erfarenhet av detta?! Lite råd och tips mottages tacksamt. Är det dags att gå..?!