• luttelin

Hjälp oss välja -Marmaris eller Sunny Beach

Försöker boka in sommarens utlandsresa men vi är så veliga.
    Väljer mellan Marmaris, Turkiet & Sunny Beach, Bulgarien.

Ngn som upplevt dessa ställen?
    Vi har varit i Turkiet flertalet ggr och trivs bra där. Men har inte åkt med barn ngn gång och tycker att flygtid + transfertid är lite för lång. Hört mkt neg. om Bulgarien dock vilket gör att vi tvekar.

Turkiet
    www.fritidsresor.se/resa/turkiet/marmaris/blue-star-cosmopolitan/

Bulgarien
    www.fritidsresor.se/resa/bulgarien/sunny-beach/blue-star-majestic/

• Svar på tråden Hjälp oss välja -Marmaris eller Sunny Beach
  • Virrpirr

Marmarisk kan jag verkligen rekommendera. Klart bästa turistmålet i Turkiet. Lagomt stort och ligger i en vik med en stor hamn.

• Tecken

Jag har varit i Sunny Beach och avråder starkt folk från att åka dit. Tråkig mat, fulla människor som kör runt i golfbilar, inget att se (vad gäller kultur t ex), ingen shopping att tala om, ostadigt väder osv.

• luttelin

Tack, lutar mer & mer åt Turkiet. Har redan reserverat resan dit.

• FruMähler

sunny beach är inte att rekomender för barnfamiljer iaf..

Ella blir Storasyster i augusti!
  • luttelin
    FruMähler skrev 2009-04-06 20:31:46 följande:
    sunny beach är inte att rekomender för barnfamiljer iaf..
    Ok, tack för alla råd...

Har ngn nåt att säga om marmaris då? Bra dåligt. Vi har bara varit i Alanya & Istanbul.
  • Lolilla

Skulle föredra Icmeler framför Marmaris om jag reste med barn. Lugnare där. Sen kan ni ändå besöka Marmaris. Är bara ett par minuters resa med dolmus.

• luttelin
    Lolilla skrev 2009-04-06 20:39:02 följande:
    Skulle föredra Icmeler framför Marmaris om jag reste med barn. Lugnare där. Sen kan ni ändå besöka Marmaris. Är bara ett par minuters resa med dolmus.
    Ok, dessvärre hade de inte lika bra hotell att erbjuda där.
  • milla89

turkliet rekomenderar jag. utan att ens varit där. var i sunny beach utan barn förra sommaren och det kändes verkligen inte som ett ställer för barn. fanns ingen direkt god mat heller.

• Mollymajs

Har inte vart i Bulgarien men i Turkiet många gånger. Har vart på många ställen i Turkiet. Alanya, Kemer, Mararis o Side.

Just det sista Side är det resmålet vi väljer nu när barnen är små. En stor anlednig förutom att det är super mysigt är att just transferen är kort. Tar en timma från Antalya.

• Chessie

Jag har varit på båda ställena flera gånger om och jag säger bara en sak: Marmaris!!
    Definitivt om ni ska resa med barn.

Svar på tråden Hjälp oss välja -Marmaris eller Sunny Beach