• AlltidTillsammans

Jätte mörk gul nästan brun urin..

Det gör mig orolig, på morgonen när jag vaknar har jag så enormt mörkt urin, verkligen mörk gul nästan så de går åt brun, försökt kollat så de inte sviktar i rött o de gör de inte iaf, eller blöder inget på pappret iaf, och ändå dricker jag alltid innan jag går o sover och under nätterna, lever med min flaska i sängen.
    Är detta farligt? Nån som vet hur de ska va, eller kan va, ska inte till bm förens nästa tisdag på mitt andra besök.
    Jag har aldrig haft så tidigare, och därför orolig.

• Svar på tråden Jätte mörk gul nästan brun urin..
  • FruMorsa

Du har inga problem med gallan? Graviditet brukar ju kunna krångla till gallbesvären, och mörk urin kan vara ett tecken på att det är något hinder i gallgången som gör att gallan istället utsöndras via urinen. Men det kan säkert ha en miljon andra förklaringar också, särskilt om det bara är mörkt på morgonen. Du kan ju alltid ringa BM och fråga!

• Juni flickan

Eftersom det blir koncentrerat under natten så blir urinet väldigt mörkt.

AlltidTillsammans skrev 2009-04-07 06:40:01 följande:
    Det gör mig orolig, på morgonen när jag vaknar har jag så enormt mörkt urin, verkligen mörk gul nästan så de går åt brun, försökt kollat så de inte sviktar i rött o de gör de inte iaf, eller blöder inget på pappret iaf, och ändå dricker jag alltid innan jag går o sover och under nätterna, lever med min flaska i sängen. Är detta farligt? Nån som vet hur de ska va, eller kan va, ska inte till bm förens nästa tisdag på mitt andra besök. Jag har aldrig haft så tidigare, och därför orolig.
  • starlight in the night

Gå & lämna ett urinprov & be dem kolla.
    Mitt var oxå så & jag hade lie äggvita i mit.
    Behöver ju absolut inte vara något men allt som avviker från det man är van vid el blir orolig för är det alltid bäst att kolla upp.

• dosprincipes

Jag har samma, och tror att det beror pa järntabletterna. Det färgar ju avforingen, sa da kan dem väl färga urinet ocksa?
    Jag bórjade kissa jättemörkt när jag började med dem.

• Solkattan

Hej!
    Här är en till med brun/gult urin på morgonen.. har haft den sen starten.
    Hjälper inte för mig heller att hälla i mig vatten. Lika gult ändå...
    Har tagit två urinprov ( odling ) under graviditeten och dessa har båda varit blanka ifrån bakterier. Är nu i vecka 20 och har nyligen sett vår bebis på RUL.
    Kanske är det hormoner i kroppen som gör urinet gult?
    Har även läst att när man väntar en pojke så blir urinet gulare. Och för oss stämde det.. men men.. det är ju 50% chans lixom.. {#lang_emotions_wink}

//solkatta

• Vilja81

Samma här. Jag har tagit många urinstickor och skickat odling en gång men det är ingenting. Vet inte heller varför den är så skarp. Jag dricker ordentligt så jag tippar på hormoner.

emmpa-emmpa.blogspot.com

• peetraa

kan va blod i urinet, låter som urinvägsinfektion, väldigt lätt att man får det som gravid, kolla med din BM....

• FCBJ

Jag har haft väldigt gult urin ända från början. Kanske inte så mörk så det blir brunt, men ungefär så man kan få om man inte drukit tillräckligt med vatten. Frågade min BM om jag behövde dricka mer vatten, men hon sa att det blir så pga hormoner.
    Är du orolig så gör ett urinprov. Bättre att testa en gång för mycket än en gång för lite.

• madeleinesophie
    FCBJ skrev 2009-04-12 09:28:56 följande:
    Jag har haft väldigt gult urin ända från början. Kanske inte så mörk så det blir brunt, men ungefär så man kan få om man inte drukit tillräckligt med vatten. Frågade min BM om jag behövde dricka mer vatten, men hon sa att det blir så pga hormoner.Är du orolig så gör ett urinprov. Bättre att testa en gång för mycket än en gång för lite.
    hm...så där har jag varje gångj ag vaknar..urinet är jättemörkt!!!.inget jag egentligen tänkt på förns jag såg denna tråd..är i vecka 31
  • SchumiFerrari
    madeleinesophie skrev 2009-04-12 12:03:29 följande:
    hm...så där har jag varje gångj ag vaknar..urinet är jättemörkt!!!.inget jag egentligen tänkt på förns jag såg denna tråd..är i vecka 31
    SAMMA HÄR! V 21 nu och haft mörk urin på morgonen i 4-5 veckor men inte tänkt mer på det. Inte så kostigt om det blir koncentrerat när jag inte kissat på typ 8 timmar...
    Noa ska bli storebror i augusti!!!
  • Forsen

Luktar det konstigt? Jag hade samma som dig med mörkt kiss, men det luktade också väldigt illa. Det visade sig vara UVI och allt det försvann med första pencillintabletten

• Chili mum

Mitt var det med.
    Var blod i urinet, och syntes inget på pappret iaf.
    Och har äggvita i urinet med,.

L 041216 & M 060224 BF 090718
Svar på tråden Jätte mörk gul nästan brun urin..