• maneten

Förkyld - jobbigt....

Vill bara tycka lite synd om mig själv efterosm jag fått en förkylning på halsen. Inget skoj alls, är torr i halsen och hostar och nyser. Hoppas det går över snart, jag ska ha kalas på lördag och har ingen ork alls just nu.

Jag har gjort en vitaminbomb idag med massa apelsin, grapefrukt, vattenmelon och annan frukt i som jag mixade. Smarrigt, tveksamt om det ger någon effekt men gott var det iaf. Några som har några bra tips på huskurer?

• Svar på tråden Förkyld - jobbigt....
  • listo

Ja, ett par av mina kompisar blev alltid plågade med någon slags förkylningshembrygd så länge de bodde hemma.

Om jag inte minns fel så var det varm mjölk, pressad vitlök och eucalyptustabletter eller nåt sånt... det var i alla fall varm mjölk med pressad vitlök i

• Salamandra

Jag fick lära mig en superkur när jag gick min utbildning och absolut INTE hade råd att vara förkyld: esberitox och Cold-ex i kombination. Höll mig frisk i 2 år Finns att köpa på naturapotek.

• österlen

maneten: jag lider med dig , ligger själv hemma med influensa och smakar ingen mat längre, så trist men krya på dig

• maneten

Österlen:
    Usch, du får krya på dig du med, jag känner mig helt matt i hela kroppen, men har ingen feber som tur är. Tur man bara är i v 21 får man väl säga, det hade inte varit skoj att vara höggravid och krasslig.

Listo:
    Fyyy vad läskigt det låter med vitlök ohc mjölk, men jag är snart benägen att testa såna läbbiga saker bara för att bli bättre

Hörde om en ännu läskigare röra och det var ingefära, vitlök och honung som man skulle sleva i sig, det låter ju bra för det är bakteriedödande saker alltihopa men tänk när man ska svälja ner det *ryyyys*

• minilinuz

har med en förkylning som sitter i. förra måndagen bröt den ut och den ger inte med sig lite heller... till det hela hör det ju att jag fått inflamation i yttrehörselgången i båda öronen... var till läkare förra veckan och kanstaterade det, fick penicillin och örondroppar. fick återbesökstid igår och var dit men då hade det blivit lite bättre i ena öran fast i det andra så hade det krypit närmare trumhinnan :( så äter fortfarande penicillin och tar örondroppar 3 ggr / dag :(
    inte så kul å dras med... plus att jag har en sån fruktansvärd hosta :(

• chokladpralinen

Jag har haft samma sak, läkaren satte in mig på kåvepenin (pencillin) i 10 dagar. Jag kombinerade det med panodil och nezeril. Är nu 2 veckor senare frisk! Skönt .. Tveka inte att uppsöka läkare om du tycker att det blir för jobbigt. Man bör inte ha feber som gravid.

• nerdgirl78

Fick mig en rejäl släng av en förkylnng i går kväll. Så ont i halsen och täppt i näsan.
    Idag känns det väl lite bättre i halsen men fick huvudvärk istället. Stannade hemma från jobbet idag och imorgon.
    /nerdgirl v.8 *v.9 imorgon *

• Qliana

Oxå förkyld, hosta och ont i halsen i två veckor. Fick penicilin och hostmedicin idag.

Tänk på att inte gå för länge med förkylningar som inte ger med sig, utan ring och kolla om ni ska in eller ej.

• LovleyMamma

Är också sjuk. Inge vidare, speciellt inte när jag ska flytta på lördag...
    Jaja, det går ändå.
    Jag har inbillat mig att en massa c-vitamin brustabletter ska hjälpa.

Har en hemsk hosta som jag haft sen jag var liten...uah.

Krya på dig!

• minilinuz

förkylningen vill inte ge sej.. jag har vart konstant förkyld i 2 veckor nu... inge kul alls... ena dagen är det bättre och nästa är det sämre! undra varför det blir så.

• maneten

Jag blir inte heller bättre, idag är jag sämre igen, har mest slem och lite ont i halsen men är ändå rätt däckad.... har hört att gravida kan drabbas av långdragna förkylningar.....

• listo

Hmm....det kanske ändå är dags att testa vitlöksmjölken...

• Hexx

Jag är oxå förkyld.... Jag som ALDRIG är sjuk...
    Ont i halsen, hostar... kräktes i morse.... Skumt va??? Inge grav illamående, utan jag hade hostat som fan. Sedan åt jag frulle och hostan slutade. Sedan började jag må skit illa och hann inte ens in i badrummet...
    Kan det vara så att jag svalt så mkt slem att magen inte ville ha kvar det????

• Hexx

suck... jag måste vara den största tråddödaren på hela fl...

• maneten

Listo:
    haha nää jag lovar jag känner mig mkt bättre nu faktiskt

De Hex:
    Nä för den titeln har nog ändå jag..... men jag skickar en sympatikram till dig både för förkylningen och tråddödar-grejen

• Lilla molntuss

Uff uff.. då vill jag också passa på att beklaga mig. Har blivit förkyld nu i helgen... har ju bara hunnit jobba tre veckor så jag vill inte vara hemma från jobbet! Tyvärr har jag en jobbig vecka framför mig med många stängningar (jobbar på förskola). Varför tänker man så långt fram istället för att känna hur man mår nu? Imorgon kanske jag mår bra! Man vet ju aldrig...

• sanne77

ah här kan jag ju vara med att beklaga mig har blevit så förkyld under natten nyser och hostar hela tiden ont i halsen och näsan rinner. tycker synd om mig själv och er andra som är förkylda eller sjuka

• Hexx

Vad är det för jä..a förkylning som hela landet går och drar med egentligen????
    Man är ju verkligen jätte sjuk i flera veckor!!!!
    kan ingen komma med ett bra botemedel? ...som helst inte innehåller vitkök och mjölk...

• Lilla molntuss

Det verkar vara samma förkylning som alla går och drar på... ont i halsen, snuva och hosta.. hm... SYND om oss! Får ta mig tillbaka till soffan, vicks blå och te med honung i.. krya på sig allihopa.

• Emy78

Måste tyvärr sälla mig till det sjuka gänget... Har varit förkyld i snart två veckor och sedan mitten av förra har jag hostat konstant. Dessutom har jag nu fått feber (jag som aldrig har det annars) och ont i ryggen och under bröstet (kanske nån överansträngning från hostan?). Så imorgon är det jag som ringer vårdcentralen!

Svar på tråden Förkyld - jobbigt....