• Anonym

present runt 20, 30 kronor. tips?

en av mina närmaste vänner fyller år. måste vara ekonomisk o spara så jag kan inte lägga ut så mycket på present. Nån som har tips på present för runt 20, 30 kronor? är en tjejkompis som fyller 22 år.
    tack

• Svar på tråden present runt 20, 30 kronor. tips?
  • Ajsen

En trisslott... 25 kr eller två tia-lottor för 20 kr

• Anonym

Baka en kladdkaka eller nåt liknande?

• Anonym (Baka)

Baka någonting fint: ett nyttigt surdegsbröd, gör en fin marmelad, gör fina praliner osv.

• smurfis75

Ett par silverörhängen (enkla creoler t.ex finns för det priset) eller en billig bok nu när det sluttampen på bokrean.

Ståplats på Ullevi 8/8 och Gold Circle 9/8
  • Anonym (mat)

Hade nog bjudit henne på middag eller picknick. Känns lite bättre än ett par billiga öronhängen eller liknande.

• Anonym

tack, vilka bra tips. nästan lite pinsamt när man ska köpa present och man inte kan lägga ut mer. men det är ju tanken som räknas alltid

• Anonym

men då blir ju picknicken dyr..tanke på allt man ska köpa till det. middagen var ett förslag, frågan är ju vad för gott man ska tillagga isf. här försöker vi komma billigt undan just nu i matvägen :P hehe

Anonym (mat) skrev 2009-04-07 12:43:52 följande:

Hade nog bjudit henne på middag eller picknick. Känns lite bättre än ett par billiga öronhängen eller liknande.
  • sasssyy

baka lite gott bröd, lite olika sorter och lägg ner i en fin påse.

Eller.. köp ett gott te i någon fin tebutik och en burk att ha det i.

eller... köp ett härligt badskum (om hon har badkar vill säga)

eller..EN fin anteckningsbok som du klistrar in eller skriver fint in recept i. Du behöver inte fylla boken utan börja på den lite och så for hon avsluta den själv.

eller... ge henne "presentkort" på saker du kan hjälpa henne med. Har hon barn kan det tex vara barnvaktning. Hjälp med fönsterputs, vårstädning eller dylikt. Jag gjorde ett helt sånt häfte till en vän en gång, tror det var den mest uppskattade presenten, och tro mig hon utnyttjade det till FULLO *S*

• NadiaMi

Hemmagjort godis eller kakor kanske?
    Ta en tom glasburk eller plåtburk som du dekorerar och lägger godiset/kakorna i.
    Ingredienserna kan ju kosta lite, men mycket av det är ju sådant ni själva kan använda också.

Gillar hon te så kan du köpa ett gott lösvikts-te och en fin burk till, eller dekorera en burk du redan har hemma.
    Billigt, men ändå genomtänkt om du väljer en smak hon tycker om.
    Och det går även att hitta kaffe på lösvikt om hon föredrar sådant.
    Hittar du en snygg mugg i en stil hon gillar att lägga med så blir det ännu lite mer personligt.

• Anonym

Jättebra tips tack så mycket.
    Te och en fin teburk har hon fått från mig en gång tidigare,så då får det bli annat den här gången

• gavagai

Jag var på Coop igår, och åtminstone här i Uppsala har de 50% på bokrean. Det fanns flera fina inbundna böcker för ca 25kr, deckare och romaner och lite allt möjligt.

• Anonym (hm)

ett år var jag så fattig så min bästa kompis fick en dove duschtvål med en sån tvättskumgrej till.. kostade typ 25kr.. men hade verkligen inga pengar..
    hon e så go så hon blev jätteglad... hehehe ;)

du har inget foto på er två tillsammans framkallat?
    isf kan du ju köpa en fin ram och rama in fotot och ge?:)

• Grabbo

Jag skulle satsa på att baka något.

Det är väldigt mycket tanke och energi nedlagd på en sån sak! Håller tummarna att det blir gott också

Svar på tråden present runt 20, 30 kronor. tips?