Inlägg från: kvastfening |Visa alla inlägg
  • kvastfening

Vi med Kronan-vagnar del 10

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40293373.html

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 09:00
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Har du en bild som du vill ha med men inte har plus, be någon hjälpa dig!

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 10
  • kvastfening

Me like! Gillade Otto Röd. Men det är klart att 800 kr är en del pengar. Är tyget lika tåligt som de ordinarie tygen?

• kvastfening

Om ni har plusmedlemskap får ni gärna lägga in era bilder i bildtråden. Ni med plus kanske även kan hjälpa till att lägga in bilder åt dem som inte har plus?

Det vore ju kul att se alla era snygga vagnar ute i vårsolen!

• kvastfening
    Pearl22 skrev 2009-04-17 15:42:07 följande:
    På tal om skötväska... har ni sett de nya skötväskorna på hemsidan? De verkar mycket smartare med liksom inbyggda fästen till vagnhandtaget på axelremmen. Jag tycker det är lite smådrygt att behöva ta bort axelremmen varje gång jag ska ha väskan på vagnen..det går ju att bara hänga den över handtaget också iofs, men jag tycker väskan kommer så långt ner då...
    Här finns det beskrivet hur man kan bygga om skötväskan så att man inte behöver ta bort remmen: www.familjeliv.se/hem/pappa_i_april/galleri.php
  • kvastfening

steffo trish skrev 2009-04-20 21:37:43 följande:

Tack!Lite fler svar kan ju inte skada då
    Vi har haft vår Kronan i lite över ett år och är supernöjda. Visst finns det några smådetaljer som man kanske skulle vilja ha annorlunda, men så är det nog med alla vagnar. Trots att den varit med om resor och blivit lite tufft behandlad är den fortfarande hel och känns både säker och stabil.

Jag har varit med på den här tråden ett bra tag och de flesta har varit mycket possitiva till Kronans duovagn. Det man oftast brukar anmärka på är att suffletten till sittdelen är bylsig och inte lika snygg som den till liggdelen. Någon hade vid något tillfälle lyckats klämma barnets arm när de fällde upp ryggstödet på sittdelen. Det blir då en glipa mellan ryggstödet och suffletten där barnets arm kan komma i kläm. Jag har dock inte haft problem med det. Tror att det främst rörde sig om äldre modeller.

Någon har tidigae tyckt att Kronan är tung och klumpig, vilket den nog är om man jämför med en stadsvagn som Bugaboo. Jämför man i stället med vagnar i samma klass är nog Kronan snarare lätt och smidig.

Ett stort plus är även kundservice som brukar kunna fixa det mesta om problem ändå skulle uppstå.
  • kvastfening
    Caeruleus skrev 2009-04-23 21:03:02 följande:
    Jag tycker att det vore kul med en ny bildtråd. Vill ju se era vrålåk, hur ni har bäddat, färgkombos etc. Kvastfening kan inte du göra det och sen uppdatera TS med en länk, pleaaazzz?
    Fixat! Ni med plus får gärna erbjuda er hjälp till de som saknar plus, så får vi fler fina bilder!
  • kvastfening

Kul att se att det har kommit in så många fina bilder redan. Bra att du fick hjälp Caeruleus!

• kvastfening

Vi använde åkpåsen till liggdelen redan från start. Dottern är född i april och vi behövde därför inte köpa någon overall den våren. Sedan hade vi den hela hösten i liggdelen tills vi bytte till sittdelen. I vår vagn tyckte jag inte den såg stor ut, men de kanske har ändrat åkpåsen till de nya modellerna?

Åpåsen är helt klart det mest använda tillbehöret här hemma. Mjukliften är dock oanvänd.

• kvastfening

Glömde säga attvi hade en liten kudde i liggdelen, men inget täcke eftersom vi körde med åkpåsen. När det blev varmare hade vi en tunn filt och till sommaren en uv-filt.

• kvastfening
    Evangeline72 skrev 2009-05-08 09:48:45 följande:
    Jag är lite nyfiken på några saker angående kronans vagnar. Duovagnen, är sittdelen till den bra? Har ni använt dem länge eller har ni bytt till sulky istället? Jag skulle gärna vilja ha en vagn som är vändbar.Sedan undrar jag om sulkyn är vändbar.
    Vi använder fortfarande sittdelen till vår nu 13 mån gamla dotter och lär nog använda den ett bra tag till. Jag vill inte ha henne framåtvänd ännu, så sulkyn får vänta.

Tyckte bättre om liggdelen än om sittdelen, men jag har nog blivit mer fötjust i den nu när jag använt den ett tag.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 10