• Anonym

Så ont i magen av Primolut Nor

Finns det någon här som vet om ont i magen är en biverkning på Primolut Nor, samma medicin som Gestapuran?

Jag slutade ta tabletterna för 4 dagar sen men har fortfarande inte fått någon mens. Det jag däremot har sen ett par dagar tillbaka är lite huvudvärk och fruktansvärda magknip som kommer och går. Men jag är inte säker på om det är magen som gör ont eller om det är mensvärk. Ont som bara den gör det i magområdet iaf och jag är inte magsjuk eller så.

Någon som känner igen det och vet om det har med den uteblivna mensen att göra?

• Svar på tråden Så ont i magen av Primolut Nor
  • Yozy81

När jag har ätit Primolut Nor har mensen kommit fem dagar efter jag slutat. Och vid nåt tillfälle har jag haft en rejält ont. Den kommer nog!

• mammaNena

vad jag kunde läsa mig till i fass.se, så är det som provera (rätta mig gärna om jag har fel) men för att få mens så att man t.ex. kan ta pergo.
    Av proveran får jag mens på 4 dagen. pratade just med gyn om det. alltså hur man ska veta att man inte är gravid och börjar en sån behandling. Hon sa" om man skulle vara gravid och ta provera, så e det ingen fara. det enda som händer är att man inte får en blödning och då kanske ska ta ett gravtest istället..

• Anonym

Den ska vara i princip samma som Gestapuran, Provera osv.

Jag har varit jätteorolig att jag kanske är med barn efter att jag läste på fass att man inte får ta den under graviditet. Vi hade ju lite avbrutet sex strax innan och under kuren och man vet ju aldrig med de små rackarna. Jag hoppas verkligen att jag inte är gravid just nu men jag blir lite smått rädd.

Jag tänker gravtesta under helgen oavsett för då borde jag kunna få ett säkert svar.

Yozy81, hade du konstant ont eller av och till? Mitt kommer och går sen ett par dagar men det blir rejäla hugg och smärtor som håller i sig i kanske 3-5 minuter sen kan det vara borta 1-2 timmar och komma igen.

Svar på tråden Så ont i magen av Primolut Nor