• goabarn77

Blod i blöjan

Kan någon hjälpa mig? Min dotter har haft blod i bajset sedan hon var cirka 2 mån och är snart 5 mån nu. Alla har sagt att det är normalt och att vi ska avvakta. Nu blev det i varje blöja varje dag och vi fick tid på barnmott. Jag har ätit mjölkfri kost i över en vecka, men det är sämre nu, mer blod. Fick en telefontid med en läkare imorgon. Känner en sådan oro och betvivlar nu mjölkallergi. Orolig för att det ska vara något allvarligare. Känner mig inte helt lyssnad på. När jag idag frågade om försämringen kunde bero på att jag råkat få i mig mjölk undrade tanten bara hur mycket jag ätit. Blev så ledsen- har gjort mitt bästa, men är ju inte det lättaste utan att träffa dietist. Men, jag vet ju inte om det funnits dold mjölk i något jag ätit. Hon svarade aldrig på min fråga. Doktorn har ju tittat svarade hon bara. Ja, och han hittade en spricka i ändtarmen. Nu får vi sedan igår medicinera med suppar som ska läka såret. Kickan är jätteledsen när vi ger dem, de är ju så stora... Kommer i fortsättningen att lita på min intuition, hon har lidit alldeles för länge nu. Ja usch, är det någon som har erfarenheter att dela med er av?

• Svar på tråden Blod i blöjan
  • mollo

jag har själv sprickor i ändtarmen och det kan komma väldigt mycket blod.
    Är det så att bajset är blandat eller ligger det färskt blod med i bajset?
    Jag kan väl nästan se mig själv som en expert i området då jag fått slangar upstoppade både här och där och salvor mm. Det går jätte lätt upp om man bajsar mycket eller ofta.
    En läkare berättade för mig att bakom såret så samlas det färskt blod och när det blir mycket så spricker det igen och töms ut. och att det kan vara mycket blod eftersom man har mycket blodkärl där.

• goabarn77
    mollo skrev 2009-04-07 21:32:51 följande:
    jag har själv sprickor i ändtarmen och det kan komma väldigt mycket blod.Är det så att bajset är blandat eller ligger det färskt blod med i bajset?Jag kan väl nästan se mig själv som en expert i området då jag fått slangar upstoppade både här och där och salvor mm. Det går jätte lätt upp om man bajsar mycket eller ofta.En läkare berättade för mig att bakom såret så samlas det färskt blod och när det blir mycket så spricker det igen och töms ut. och att det kan vara mycket blod eftersom man har mycket blodkärl där.
    Okej! Låter ju hemskt besvärligt. Hon har lite slemmigt bajs lilla kickan. Det brukar alltid vara färskt blod, illrött.
  • Queen70

Konstigt hur nån kan säga att det är NORMALT med blod i bajset.....Klart som fan att det inte är normalt...jees..Hoppas att kickan får hjälp som hon behöver nu.

• mollo
    goabarn77 skrev 2009-04-07 21:34:53 följande:
    Okej! Låter ju hemskt besvärligt. Hon har lite slemmigt bajs lilla kickan. Det brukar alltid vara färskt blod, illrött.
    Ja, det är inte roligt alls. men det gör inte så ont som man tror att det ska göra iaf. bara om man går på toa ofta. då kan det kännas lite. och kanske speciellt om man har kvar bajset i blöjan en stund innan det tas bort. (kan jag tänka mig)

Det är jätte bra att det är färskt och illrött. Jag kan ibland också ha slemliknande blodklumpar (ursäkta infot) det har jag aldrig frågat om men kan tänka mig att det är ungefär som när man har näsblod. det klumpar ihop sig om det "ligger still" på samma ställe för länge.
    Tycker att du kan pusta ut lite iaf eftersom det verkar komma ur sprickan (fissuren) Hade det kommit från tarmen eller längre upp så hade det vart mer blandat med bajset och rödbrunt.
  • goabarn77
    Queen70 skrev 2009-04-07 21:37:26 följande:
    Konstigt hur nån kan säga att det är NORMALT med blod i bajset.....Klart som fan att det inte är normalt...jees..Hoppas att kickan får hjälp som hon behöver nu.
    Ja, inte har jag tyckt att det känts normalt nå´n gång, tror inte det är många som gör det. =)
  • mollo
    Queen70 skrev 2009-04-07 21:37:26 följande:
    visst är det konstigt! Det har dom sagt till mig med. har haft så i ca 6 år nu och allt man får är salvor.
  • goabarn77
    mollo skrev 2009-04-07 21:40:29 följande:
    visst är det konstigt! Det har dom sagt till mig med. har haft så i ca 6 år nu och allt man får är salvor.
    OTROLIGT!
  • mollo
    goabarn77 skrev 2009-04-07 21:42:47 följande:
    OTROLIGT!
    yes. men så har dom testat och kollat med både koloskopi och gastroskopi. testat bajset och annat. men hittar bara att det är en liiiiten spricka (2mm) i ändtarmen och då får man salvor och så är det normalt.
    men det är ju bra att dom kollat runt lite iaf.
  • goabarn77
    mollo skrev 2009-04-07 21:45:54 följande:
    yes. men så har dom testat och kollat med både koloskopi och gastroskopi. testat bajset och annat. men hittar bara att det är en liiiiten spricka (2mm) i ändtarmen och då får man salvor och så är det normalt.men det är ju bra att dom kollat runt lite iaf.
    "kollat runt lite"! Du är inte så känslig förstår jag... =)
Svar på tråden Blod i blöjan