• goabarn77

Blod i blöjan

Kan någon hjälpa mig? Min dotter har haft blod i bajset sedan hon var cirka 2 mån och är snart 5 mån nu. Alla har sagt att det är normalt och att vi ska avvakta. Nu blev det i varje blöja varje dag och vi fick tid på barnmott. Jag har ätit mjölkfri kost i över en vecka, men det är sämre nu, mer blod. Fick en telefontid med en läkare imorgon. Känner en sådan oro och betvivlar nu mjölkallergi. Orolig för att det ska vara något allvarligare. Känner mig inte helt lyssnad på. När jag idag frågade om försämringen kunde bero på att jag råkat få i mig mjölk undrade tanten bara hur mycket jag ätit. Blev så ledsen- har gjort mitt bästa, men är ju inte det lättaste utan att träffa dietist. Men, jag vet ju inte om det funnits dold mjölk i något jag ätit. Hon svarade aldrig på min fråga. Doktorn har ju tittat svarade hon bara. Ja, och han hittade en spricka i ändtarmen. Nu får vi sedan igår medicinera med suppar som ska läka såret. Kickan är jätteledsen när vi ger dem, de är ju så stora... Kommer i fortsättningen att lita på min intuition, hon har lidit alldeles för länge nu. Ja usch, är det någon som har erfarenheter att dela med er av?

• Svar på tråden Blod i blöjan
  • mollo
    goabarn77 skrev 2009-04-07 21:47:26 följande:
    "kollat runt lite"! Du är inte så känslig förstår jag... =)
    Ne, det är ingen ide. Tänk vad dom ser varje dag
    Och så är det ingen ide att vara finkännslig när man skriver och förklarar heller. då snurrar man till det så man inte vet vad man menar
  • goabarn77
    mollo skrev 2009-04-07 21:51:08 följande:
    Ne, det är ingen ide. Tänk vad dom ser varje dag Och så är det ingen ide att vara finkännslig när man skriver och förklarar heller. då snurrar man till det så man inte vet vad man menar
    Nä, det stämmer. Tacksam för att du delger mig dina erfarenheter
  • mollo
    goabarn77 skrev 2009-04-07 21:58:04 följande:
    Nä, det stämmer. Tacksam för att du delger mig dina erfarenheter
    det är ingen fara. jag vet hur orolig man blir över något sånt här och när ingen i sjukvården tar en på allvar
  • goabarn77
    mollo skrev 2009-04-07 22:00:56 följande:
    det är ingen fara. jag vet hur orolig man blir över något sånt här och när ingen i sjukvården tar en på allvar
    Ja, lyssnar just nu på hur min tös blir tröstad av pappa. Sover jättedåligt... Man vet som mamma när något inte stämmer. Hädanefter ska jag lita på mig själv mer och stå på mig mer.
  • mollo
    goabarn77 skrev 2009-04-07 22:04:10 följande:
    Ja, lyssnar just nu på hur min tös blir tröstad av pappa. Sover jättedåligt... Man vet som mamma när något inte stämmer. Hädanefter ska jag lita på mig själv mer och stå på mig mer.
    ja, det tycker jag. man får stå på sig när man går till läkaren annars händer det ingenting.
    gråter hon för att hon har ont i rumpan eller är öm så kan ni ju smörja in med lite salva så det känns bättre. vanliga barnsalvor går bra. har ni lammullsalva så funkar den
  • mollo

tänk bara på att hålla rent ordenkligt så läker det lättare...

• goabarn77
    mollo skrev 2009-04-07 22:08:28 följande:
    ja, det tycker jag. man får stå på sig när man går till läkaren annars händer det ingenting.gråter hon för att hon har ont i rumpan eller är öm så kan ni ju smörja in med lite salva så det känns bättre. vanliga barnsalvor går bra. har ni lammullsalva så funkar den
    Tackar- brukar använda inotyol.
  • mollo
    goabarn77 skrev 2009-04-07 22:09:44 följande:
    Tackar- brukar använda inotyol.
    den funkar bra. då svider det kanske inte så mycket.
  • goabarn77
    mollo skrev 2009-04-07 22:10:45 följande:
    den funkar bra. då svider det kanske inte så mycket.
    Sprickan däremot är en bit upp i tarmen, så den får väl suppen råda bot på.
Svar på tråden Blod i blöjan