Rosagul skrev 2009-04-11 14:56:24 följande:
Vet massor av föräldrar som fått sina villor kraschade av ungdommar som kommer då det ryktas om ff tyvärr oerhört vanligt.Sen skulle inte jag vilja ta ansvaret för det som ev hände de kompisar som kommer dit. Tvivlar på att en 16 åring bor helt själv hemma en vecka Eftersom jag har tillsynen på min tonåring kan jag ej ha det från fjällen om hon är hemma. men såklart måste man avgöra själv vad som är lämpligt. och från fall till fall.kan tilägga att jag jobbar med ungdommar.
Ja jag med...visst finns det ungdommar som klarar att vara själva hemma en hel vecka, men det behöver ju inte alltid vara de själva som gör saker eller förstör.
Vi hade objudan gäster bara en helg då de sov i varan gäststuga och killarna i fråga trodde de kunde smyga dit o ha fest. Nu sa dottern till direkt så hon har inte helt tappat förståndet :)
Det jag lärt mig som tonårsmamma är också att alla tonåringar ljuger, om olika saker och olika mycket...men de ljuger :)
Vi har nästan haft klart våran fjällvecka nu och det har väl gått lite upp och ned med henne, lite vände det i alla fall.
Nästa år är hon snart 17 år om vi åker, får se hur det blir då...beror på hur hon är då och hur landet ligger. Vem vet, hon kanske verkligen vill med på familjeresor igen då!
I sommar ska vi tack och lov inte resa någonstans tillsammans och det känns som en bra idee nu :)