Hjälp! Mam Ultivent-flaskorna?
Köpte två mam ultivent-flaskor igår och undrar om vi gör något fel eller om dottern äter på fel sätt. Vi testade först med napp nr 2 men den var alldeles för stor så vi bytte till 1:an istället o den funkade bättre.... men problemet är att det blir massa vacuum i flaskan. Det står ju att den ska motverka vacuum och jag har läst att man ska höra ett pipande läte från botten av flaskan men något sånt hör jag inte. Det pös lite i botten igårkväll men det blev ändå massa vacuum i flaskan, var precis om vacuum-funktionen inte hann med i dotterns ät-takt. Har testat med båda flaskorna o det är likadant på båda och att det skulle vara fel på 2 flaskor känns inte så sannolikt... så vad kan det vara vi gör fel eftersom den där vaccumfunktionen tydligen inte funkar för oss. Jag har satt alla delar som man ska... Dottern är väldigt glupsk o slukar maten fort, kan det bero på det, att det liksom inte hinner med? Det rinner även en del utanför munnen på henne, kan det vara för att hon har för bråttom? Eller är flaskan bluff? Finns det någon mer här som får massa vacuum i den.
Men trots vacuumet så verkar dottern vara nöjdare än innan och hon rapar lättare så vi kommer nog ändå fortsätta använda den men om man fick vacuum-funktionen att funka så vore det ju ännu bättre...