• Nisen

sjukhus dieten!!!!

Den här soppan ska jag prova!!

• Nisen
    Marias Mamma skrev 2009-05-05 15:52:33 följande:
    Kan man inte göra dieten om man ammar,??? jag menar vill få igång vikt nedgången. Kan man inte äta soppan när man är hungrig på nätterna?? Finns det ngn speciell tidpunkt man ska sluta äta soppan? Tänk om man blir hungrig på kvällen!
    Men du kan ju testa soppan och äta den tex som lunch. Att man inte ska dieta när man ammar är för att mjölken inte ska sina. Jag körde vv när jag ammade och gick ner massor då. Man fick äta typ 10 poäng mer!! Det skulle du prova om du vill ta tag i vikten redan nu! Jag var på ett möte och fick allt material sen körde jag på hemma själv...
  • Nisen
    Fridayyy skrev 2009-05-05 17:49:51 följande:
    det frigörs gifter i kroppen när man går ner i vikt och dessa kommer ut i bröstmjölken.
    Nej, men om man är gravid. Annars skulle ju inte viktväktarna ha ett program för ammande. Frågade särskilt om detta
  • Nisen

De flesta brukar ju gå ner i vikt under ammningsperioden...

• Nisen
    Nisen skrev 2009-05-05 19:01:54 följande:
    Nej, men om man är gravid. Annars skulle ju inte viktväktarna ha ett program för ammande. Frågade särskilt om detta
    Oj jag googlade om detta och fick då
    Fridayyy skrev 2009-05-05 17:49:51 följande:
    det frigörs gifter i kroppen när man går ner i vikt och dessa kommer ut i bröstmjölken.
    fram detta, så jag hade fel och du hade rätt!!

Även om man äter som vanligt kan man gå ner i vikt. Det är en naturlig viktnedgång som man inte behöver oroa sig för. Däremot bör man inte banta aktivt under amningsperioden eftersom man har miljögifter lagrade i kroppsfettet och de frigörs vid bantning och kan gå över till bröstmjölken.
  • Nisen
    Tiindra skrev 2009-05-06 19:33:57 följande:
    kanske en dum fråga men...kan man tugga tuggummi när man går på sjukhusdieten?
    Japp men svälj inte
  • Nisen

Hej alla glada!!
    Jag och sambon kör igång i morgon!!! Spännande. Känns jätte kul jag är så förväntansfull.

Ni som har provat detta, får man mycket gaser?? Kan man styra så det inte blir pinsamt på jobbet??

• Nisen
    Häxaväxa skrev 2009-05-10 00:25:50 följande:
    Nisen..frågar du allvarligt om råd för att kunna fisa på bestämda tider?Alltså kunna styra dina fisar?? Lycka till!
    Jag undrar om man får gaser som man inte kan kontrollera, Alltå att det bara kommer och man ej kan hålla inne. Jag brukar aldrig prutta bland folk i normala fall. Jag kom att tänka på hälsoresan då Stig helmer lät som en orkan i magen och pruttade hela tiden...
Svar på tråden sjukhus dieten!!!!