• Silverkatten06

Saker ni inte begriper hemma hos andra

Eftersom vi alla är olika finns det ju en del saker man funderar på när man kommer hem till andra. Saker som är självklara för en själv, men uppenbarligen inte för den man hälsar på hos. Vad begriper ni er inte på hemma hos andra?

Jag begriper mig tex inte på folk som inte har tvål i köket. Hur funkar det rent praktiskt egentligen? Springer de verkligen till toaletten och tvättar händerna före och under matlagning? Eller är det helt enkelt så äckligt att de lagar mat utan att tvätta händerna först?
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 22:56
    Nu finns en sidekick-tråd "Saker ni inte begriper att folk gör hemma hos er":

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m44478728.html
  • Svar på tråden Saker ni inte begriper hemma hos andra
  • LuMa

Man kan tvätta händerna med diskmedel också.

Jag begriper inte att dom flesta orkar ha så himla välstädad och ordnat hela tiden.

• Natosh

Tvättar händerna med diskmedel, det funkar ju på disken? Inte så snällt mot händerna kanske...

Fattar däremot inte mattor utformade för att passa runt toaletten. Speciellt inte med ståkissande män i familjen hehe

• Tingeling83
    Natosh skrev 2009-04-08 14:24:46 följande:
    Tvättar händerna med diskmedel, det funkar ju på disken? Inte så snällt mot händerna kanske...Fattar däremot inte mattor utformade för att passa runt toaletten. Speciellt inte med ståkissande män i familjen hehe
    haha smart tänkt .. mattorna .. aldri haft sån
  • killenkott

Fattar inte folk som låter sina ungar springa runt med både äpplen,och kaviar smörgåsar i hela hemmet.Snuskigt!!

• Elsans

Jag tvättar också händerna med diskmedel.

Jag förstår inte varför folk har spislock, ffa inte de som inte har barn. Det kan väl knappast vara för att det är snygggt??!

• Natosh
    Pelargonen skrev 2009-04-08 14:26:14 följande:
    Ingen sopkorg på toaletten har jag svårt att förstå.
    Förknippar det med ungkarlar som aldrig behövt slänga tamponger och slänger tops i toaletten
Svar på tråden Saker ni inte begriper hemma hos andra