• Lundby87

Fig tree bay maj

Hej vi lilla familjen skall troligen ta en sista minuten till cypern. Fig tree bay i slutet av maj.
    Varit där innan men då i september månad och va då väldigt nöjda. Iallafall över värmen Maten går att diskutera.

Skall ni med dit nu i maj eller har ni varit där i maj månad. Vad tyckte ni.
    Bra och dåligt?

Ni som haft blöjbebisar med er hur funkar det med blöjer där nere bör man få med det eller e det värt det det kostar där nere om det finns bra dvs.

Kommer inte på så mkt mer men frågor poppar väll upp när det börjat klottras lite i tråden.

• Svar på tråden Fig tree bay maj
  • Lundby87

hmm ni börjar väll komma in på fl nu alla resglada människor Hoppas iallafall

• CarlHerman

Jag har varit där första veckan i juni och det var varmt på dagarna (men inte så extremt varmt som i augusti) och lagom varmt på kvällen. Nån av de första kvällarna tycker jag det var lite kyligt men det går ju ha en extra tröja med sig.

Tycker du inte maten var bra där? Det finns ju hur många underbara restauranger som helst! Jag skulle kunna åka dit bara för matens skull. Kan varmt rekommendera restaurang Parko.

Har inte varit där med barn så blöjor vet jag inget om.

• Lundby87

är för jag vill ha mer krydda på maten dem har okryddat. Fick en utskällning då jag fråga vad det va för krydda på min bolones. Va osten som smakade kryddad. För rätten va då ingen krydda i.. ::-/ Min lamm kontlett va ara stekt och va verkligen som en sula. Men klart finns ju alltid nån rätt på alla resturanger som inte faller än i smaken

• Lundby87

Nån mer som varit eller skall dit? Kan ju inte va den enda i hela sverige.

• Lundby87

pufff. Ingen som skall åka?? Många orter folk aldrig varit i eller skall åka till eller har erfarenheter här inne på fl känns det som eller så e det bara bebis tankar i huvudet. SÅ va mina första år på fl iallafall

• la luna

var där för två år sedan två veckor i slutet av maj. Varmt på dagen men kyligt på kvällarna.
    Har inga blöjbarn men det finns säkert typ pampers att köpa. Hela Fig tree bay är ju ett så stort turistområde så nog finns det blöjjor i bra kvalite att köpa men jag tror det kostar skjortan! Allt var ju jättedyrt där och nu när kronan är så svag så tippar jag på att det är tom snordyrt. Är nog värt att ta med egna även om det är jobbigt med packningen men ni får ju plats med mer souvenirer på hemvägen :).

Vi åkte med Fritidsresor och bodde på Althea Beach.

• Lundby87

mm okej. vi får se vad som ligger på sista minute sen i vårt fall. Också hört att det är något kylit om kvällarna men kanske skönt så man kan sova

• Lundby87

Puff nu har den ståt för stilla denna tråden? Nån som är inne ikväll kanske som vill kladda lite

• sunin

Vi ska dit den 29/5 och bo på Althea Beach. Ser verkligen fram emot det!! Vi var i Aiya Napa förra året en vecka in i juni och då var det varmt och skönt. Havet var lite kallt på förmiddagarna men då badade vi i polen. Vi hoppas att det inte ska skilja sig så mycket på värmen nu när vi åker 2 veckor tidigare. Förra året hade vi med oss blöjor och fick köpa till en paket i slutet på veckan. Har för mig det var Pampers och de var rejält dyra! I år behöver vi bara nattblöjor så det tar vi med oss.

• Lundby87

Oke va trevligt kanske vi ses på stranden då hehe vi kommer väll hamna på nått hotell iallafall i fig tree bay men viket det återstår att se vad som droppar in nu på sista minuten

Svar på tråden Fig tree bay maj