• Anonym (suicid?)

Kan man dö av stesolid?

Om man tar för många?

Min kompis har sagt vid ett flertal tillfällen att hon ska ta 50 stesolid å dricka massa sprit och hoppas att hon dör.

Men läkaren vet hon e självmordsbenägen å skulle väl aldrig ge henne ett preparat som gör att hon kan dö?

Eller???

• Svar på tråden Kan man dö av stesolid?
  • Anonym (tror det)

om jag inte minns fel så va det stesolid o alkohol min pappa tog när han försökte ta livet av sig!!.. han överlevde dock pga att han inte fick i sig alla tabletterna!

• Anonym

Jodå visst kan hon det om hon tar så många

• Anonym (suicid?)

Anonym (tror det) skrev 2009-04-08 20:09:59 följande:

om jag inte minns fel så va det stesolid o alkohol min pappa tog när han försökte ta livet av sig!!.. han överlevde dock pga att han inte fick i sig alla tabletterna!
    Herregud va hemskt! Och va bra att han lever!!! Jag vet inte vad jag ska göra. sno hennes piller, ringa akuten eller. försöker googla om man kan dö av stesolid och isf hur hög dosen måste vara. jag mår skitdåligt pga det här.

vad är stesolid egenligen, sömnmedel, är det starka saker?
  • Anonym (suicid?)
    Anonym skrev 2009-04-08 20:10:24 följande:
    Jodå visst kan hon det om hon tar så många
    Hur vet du,jobbar du inom sjukvården eller? vad ksa jag göra för att hjälpa henne? har skjutsat henne till akutenen gång redan men dom skickar bara hem henne
  • Anonym

Stesolid är lugnande, och hyfsat starka.

• Anonym (tror det)

ja det är starka saker... när vi hittade pappa så kom ambulansen snabbt.. och när han vaknade 2 dygn senare kunde han inte pratade o bajsa ner sig ... usch.... fasen va hämskt det va!!

• Anonym (+++)

Det tillhör benzo-gruppen som är lugnande. Och jag visst kan man dö om man tar tillräckligt många och blandar med sprit. hur många kan man ju inte säga exakt då det är individuellt vilken toleransnivå man har. Vet inte om 50 st är tillräckligt men skulle tro det i de flesta fall om det blandas med en del sprit.

• Anonym (pers ass)

Jag jobbar som personlig assisten åt en tjej som får stezolid vid epilepsi anfall,det är ett lugnande medel som gör att musklerna slappnar av och du blir trött..
    Tror absolut att det kan vara livsfarligt att ta flera tabletter...
    Läkarna kan ju inte ge henne dom om hon är självmordsbenägen det känns som tjänste fel....

Har en Pappa som är alkoholist som sakt att han ska ta livet av sig flera gånger under många år och fy vad orolig man har varit men det är inte mycket man kan göra förutom att stötta och finnas till hands..
    Förstår din oro och lider med dig.......

• Anonym

Ja, det kan man dö utav om man har otur. Vet flera stycken som dött av stesolid i kombination med annat, även om det finns värre saker att kombinera det med än alkohol.

• Anonym (suicid?)

Anonym (+++) skrev 2009-04-08 20:14:07 följande:

Det tillhör benzo-gruppen som är lugnande. Och jag visst kan man dö om man tar tillräckligt många och blandar med sprit. hur många kan man ju inte säga exakt då det är individuellt vilken toleransnivå man har. Vet inte om 50 st är tillräckligt men skulle tro det i de flesta fall om det blandas med en del sprit.
    Jag har hittat teralendroppar i hennes skafferi plus lergigan tror jag det hette, hon har inga förääldrar ohc jag kan inte va den som ska rädda henne annat än att ringa psykakuten men nu får jag inte ens komma till henne, vi pratar i telefon o hon låter hyfsat normal.
Svar på tråden Kan man dö av stesolid?