göra rent mikro och ugn?
hur? och hur ofta?
är det viktigt?
dom är inte så smutsiga än men hur gör man?
på rent hus hade dem något med citron i mikron??
nån som såg?
hur? och hur ofta?
är det viktigt?
dom är inte så smutsiga än men hur gör man?
på rent hus hade dem något med citron i mikron??
nån som såg?
du kan ta en liten tallrik/skål med vatten i, med några citronskivor i
sätta på micron på någon minut
sen ska det vara lätt att torka ur
thnx!! : )))
I ugnen använder jag ugnsrent, låter stå öcer natten och torkar ur morgonen därpå.
Micron rengör jag genom att ta en stor mugg eller skål som jag fyller med vatten och pressar i citronsaft. In i ugn, kör fem minuter och då lossnar smutsen hur smidigt som helst!
Gnugga in ugnen med grön såpa sätt på 100 gr och låt värmas upp ca 20 min sen torka ur. Det tar bort fettet som fastnat.
Micron har jag samma som ovan...
Men ugnen tar jag grönsåpa, koncentrerad och skrubbar in överallt, sen sätter jag ugnen på 100 grader, låter den svalna och så tar jag en blomsterspruta och sprutar vatten och torkar bort såpa och smuts med...
högsta effekt 5 minuter med citronen? sedan bara ta papper och torka ur???
hur gör man rent diskmaskinen?
funkar det att köra den tom med en all in one tab???
de är de enda jag har.... : /
nixxl försvinner all såpa lätt sen? så det inte torkas fast?
när vi flyttade in så var ugnen rengjord men man såg ju ränder från rengöring så att säga... itne fräsht, varför va de så? va gjorde dem för fel?
är de viktigt att göra rent ugnen ofta?
hur ofta?
kan det komma i bakterier annars?+
försvinner bakterier av bara citron i mikron?hur ofta gör ni rent den=
diskmaskin?
tvättmaskin=
för att göra rent ugnsgaller så är det att hälla coca cola och gnugga med alminumfoliepapper så skulle det bli rent men jag har inte testat men detta var ifrån rent hus förra veckan
tog en skål med citrondiskmedel i mikron, det fungerar väll oxå?
Ang tvättmaskin så rekomenderade tvättmaskinreparatören som kom till jobbet att vi emellanåt skulle hälla klorin i trumman och köra med bara nåt lakan eller så.