• Anonym (Sol)

Missfall i vecka 18

Vi fick ett sent missfall i vecka 18 förra veckan. Hade inte haft några känningar innan utan allt började med att vattnet gick på natten och ganska snart därefter så kom bebisen ut, en liten jättefin bebis. Kände lite värkar men hade inte ont alls, sedan fick vi åka in till akuten och ganska snabbt efter att jag kom in blev jag skrapad. Läkaren kunde inte se att det var något yttre fel på bebisen utan den såg ut att vara i den storlek den skulle.

Så nu går jag här och väntar på att obduktionen ska bli klar och ska snart på återbesök, men jag funderar ju på vad som gick fel. Är det någon som varit i liknande situation och vad var det som hände då?

Vi har en son sedan innan vilket har varit våran räddning och nu börjar allt kännas ok, men det är svårt att släppa tanken på vad det var som gick galet...

• Svar på tråden Missfall i vecka 18
  • Anonym

Vi förlorade vårat första barn i v 18.

Det började som för dig med att vattnet gick och vi åkte in och ut från gynakuten några gånger.

Till slut föddes han levande men var såklart alldeles för liten för att kunna leva.

Jag hade stora smärtor från början till slut och obduktionen visade att jag hade en infektion i fosterhinnorna.

• Fruochmamma

Usch beklagar verkligen .. vi var med om samma. Stor kram

• mångmamma

Var med om samma sak i höstas.
    Var i v 17 och vattnet gick hemma, pyttebebis- flicka kom ut och jag började tokblöda.
    Ambulans och skrapning.
    Inget fel på lilla tjejen och ingen annan förklaring till varför.

Nu ett drygt halvår senare väntar vi ny bebis, just gått in i v 16.
    Visst är det lite nojjigt men jag resonerar som så att några garantier har man aldrig!

Beklagar er sorg och hoppas ni får en förklaring som kanske kan göra det lite lättare att hantera.

• Anonym (Sol)
    Anonym skrev 2009-04-09 08:45:53 följande:
    Vi förlorade vårat första barn i v 18.Det började som för dig med att vattnet gick och vi åkte in och ut från gynakuten några gånger.Till slut föddes han levande men var såklart alldeles för liten för att kunna leva.Jag hade stora smärtor från början till slut och obduktionen visade att jag hade en infektion i fosterhinnorna.
    Hur lång tid tog det innan ni fick svaren från obduktionen? Till oss har de sagt mellan 2-3 månader ,vilket känns som en väldigt lång tid att vänta. Jag har läst om infektioner, fick ni barn efter det och kunde man då kontrollera så att det inte blev en infektion igen?

Kikii06 - Fick ni något svar på varför det hände?
  • Anonym

Anonym (Sol) skrev 2009-04-09 09:18:28 följande:

Hur lång tid tog det innan ni fick svaren från obduktionen? Till oss har de sagt mellan 2-3 månader ,vilket känns som en väldigt lång tid att vänta. Jag har läst om infektioner, fick ni barn efter det och kunde man då kontrollera så att det inte blev en infektion igen?Kikii06 - Fick ni något svar på varför det hände?
    Jag har för mig att det tog ca en månad innan vi fick svaret på obduktionen, det här var 2001 så jag minns inte säkert.
    Vi fick inte svar på varför det hände, bara otur helt enkelt.

Jag blev gravid efter en mens och var såklart supernojig, jag fick gå på kontroller varannan vecka med ul och provtagning på tappen.

Graviditeten gick bra men jag var säker på att bebisen skulle dö, jag har fått fler barn efter det och det blir lättare och lättare att vara gravid.
  • gretagarbo

Beklagar verkligen..jag fick missfall i v22,har för mig att det tog nästan 2 månader innan alla provsvar kom. Lång väntan tyvärr. I vårt fall är dom inte säkra på om det var gbs infektion eller försvagad livmoderhals. Är gravid igen och får täta kontroller på spec.mvc nu. Finns tyvärr aldrig garantier men man får hoppas på det bästa. Många kramar till er

• Flätad

Vi förlorade en liten pojke, Kasper i v 17 i nov. Fostervattnet gick och pojken föddes inom ett par dygn. Har inte fått nåra svar alls på varför det hände. Man har inte hittat några fel. Vår pojke levde också fram tilll han föddes men han var alltför liten för denna värld

• sanne82

Är det alltid så att vattnet går när man får missfall så sent?

• intoxique

Beklagar verkligen för alla er som mist era små.. och det gör mig sjukt nervös att samma sak ska hända mig, går in i vecka 20 idag (vecka 19+0).. hur vanligt är det egentligen? såg dom inget på ul eller på några av alla tester? :/

Svar på tråden Missfall i vecka 18