• shitvadjaghatar

Borde Annika Östberg fått dödstraff?

En del här på familjeliv vill ju ha hårdare straff, livstids fängelse ska vara livstids på riktigt, man ska ha dödsstraff på mördare och pedofiler osv.

(Ni vill ha Sverige ungefär som i Iran kan man väl säga?)

Hur ser ni på Annika Östberg och Rickard Flinga?
    Gäler det även dom?

Borde dom ha fått dödstraff eller borde dom sitta i fängelse tills dom dör?

Nu är ju Rickard Flinga en fri man, men rent hypotetiskt.

• Svar på tråden Borde Annika Östberg fått dödstraff?
  • Trailer T

Jag är emot dödsstraff

• Mummy

Nej, det tycker jag inte. Tycker det är sån dubbelmoral med dödsstraff. Varför ska staten få döda en som blivit dömd för det?

• klurifax

Nej inga dödstraff! Är det fel att döda, så är det fel att döda.

• vackrastarflow

Nej, ingen bör få dödsstraff.

• shitvadjaghatar

Men jag tänker på alla dom som är för dödstraff.
    Hur resonerar ni kring just fallen Annika Östberg och Rickard Flinga?

• iii83

Nä verkligen inte!
    Jag tycker hon avtjänat sitt straff, 28 år, puh!

• thesmokejumper

Vet inte vad Annica hade gjort faktiskt, men jag är emot dödsstraff. Fast livstidfängelse BORDE vara livstidsfängelse!! Annars borde det ju inte kallas det...Vissa idioter förtjänar att sitta där till dom dör!!

• listen

Självklart ska hon inte få dödsstraff för mord hon inte själv begått.
    Jag är inte heller för döden som straff i något rättsmål. Det är både riskabelt och dubbelmoraliskt.
    Jag anser inte att man ska fälla domar enbart för att hämnas utan att man också bör tänka på vård och rehabilitering. Tyvärr fungerar kriminalvården inte så bra varken i Sverige eller i övriga världen, men det hör kanske till en annan diskussion..

• Prinsessans mamma
    thesmokejumper skrev 2009-04-09 09:19:03 följande:
    Vet inte vad Annica hade gjort faktiskt, men jag är emot dödsstraff. Fast livstidfängelse BORDE vara livstidsfängelse!! Annars borde det ju inte kallas det...Vissa idioter förtjänar att sitta där till dom dör!!
    Hennes pojkvän sköt en snut, tog livet av sig själv innan rättegång, hon erkände sig skyldig för att slippa dödsstraff som hon annars fått.

I USA räcker det med att varit på plats. Räknas inte bara till medhjälp utan hon är dömd för mord av första graden. (För att det gällde en polis)

Är emot dödsstraff rent principiellt.
    Men jag vet inte vad som farit genom min hjärna om jag som Richard Flinga fick en 8årig dotter våldtagen av en pedofil. Han sköt ihjäl förövaren.
Svar på tråden Borde Annika Östberg fått dödstraff?