-
Hejsan Lycka till med din kommande behandling,. Du ska få hjälpmedel en 2 ml spruta när du ska göra vul och får du inte den så fråga, den de ska visa hur du ska blanda Pregnylen.Vanillie skrev 2009-04-26 09:10:12 följande:tyvärr så har jag redan pregnylen hemma så jag antar att det blir den jag får ta!Däremot fick jag inte med "hjälpmedlet" till den sa kvinnan på apoteket. Det skulle vara nått som man skulle suga upp vätskan med sen och nån form av spruta.. Fick ni det direkt när ni hämtade ut era mediciner? Ja, jag antar att det kommer snurra tusen frågor i mitt huvud nästa vecka när jag börjar spruta!!
-
Hejsan alla ska väl även säga att jag har varit här inne och läst ett tag innan jag gjorde min profil. Är själv ganska ny inom detta men har gjort en behandling med äggplock som blev 8 ägg och 2 blev befruktade, men delade sig för långsamt så det blev inget ET. Så nu väntar jag bara på att mensen ska komma runt den 9 Maj för att sedan invänta dagarna för att komma igång igen med spruta.
-
Prästkrage: Tack så mycket.
Vill bara säga att jag råkade ut för att jag fick inte sprutan eftersom jag gjorde VUL på min hemort.. Så en hysterisk NIlla sprang till apotektet och fick förklara hur läget var och hon i kassan där var jätte gullig och gav mig sprutan fast hon inte fick göra så.Gissa om jag blev lugn sedan.. -
Ler, Turen är väl att jag ha en sambo som kan lugna mig. Ja tacksam att det finns medmänskliga människor och hon på apoteket gav oss 2 st så vi hade extra, och hade vi inte fått hjälpen där hade vi åkt till akuten så hade de fått hjälpa oss.. Men tyvär så fick vi inget ägg tillbaka efter äggplocket, 2 st blev befruktade efter utplock av 8.
De delade sig för långsamt. Så vi hoppas på bättre tur nästa gång.
Och jag önskar er alla det bästa av lycka här inne som kämpar på. -
Bambi7: Tack för välkomnadet. Och jo jag har ju läst här inne och jag blev så rörd och så himla glad när jag läste vilken helvändning det blev för er och det kommer säkert gå jätte bra denna gånger för er... Jätte Grattis
-
De gjorde ICSI, med tanke på att min sambo har för få och för långsamma. Men när jag pratade med Malin så ska jag ändra min nästkommande behandling, istället för Gonal F ska vi få Menopur. Så jag hoppas det ska bli bättre och jag bara längtar till vi ska börja igen.prästkrage skrev 2009-04-26 16:48:33 följande:Jag har själv med haft oturen att ha gått igenom ett plock utan att komma till ET. Vårt första försök plockades jag på 8 ägg, men inget blev befruktat. Så jag vet hur det känns. Kommer de att göra ICSI på er nu denna gång med tanke på så få befruktade?
-
Tack snäll, håller tummarna för er med.prästkrage skrev 2009-04-26 20:17:43 följande:Nillan 38: Ok, det kommer säkert bli bättre. Håller tummarna för er.
-
Sommarlängtan: Tack för din förståelse. För önskar lycka till nu denna gången för er med. Får jag fråga, nu när du börjar spraya, hur länge gör du det? är det samma syfte som Suprefact? för jag har ju använt sprutor ingen sprayning så att säga. Men jag tycker det är intressant med de olika metoder som finns för oss alla.
-
Sommarlängtan: tack för svaret, Jag kan ju bara önska att jag också kunde få spraya också, men det är kanske meningen att jag ska övervinna min sprutskäck skulle jag tro.
Prästkrage: All lycka med dina ägg.
Zenhobia: tacksnälla, bättre sent en alldrig. -
AJB: en fråga, jag blev så förvånad när jag läste din uppdatering, att du skulle få både Gonal F + Menopur, är det vanligt? Själv sa de på RMC att jag ska byta från Gonal F till Menopur, men får väl se vad det blir när vi ska börja igen, väntar bara på mensen så ska vi ringa dit. Vill passa på att önska dig all lycka till och att det går vägen för er.