• Miss Cee

Ge mig era billigaste middagar!

Det är ont om pengar och gott om dagar att äta på just nu. Jag ber därför om hjälp med billiga middagstips.

Vi handlar redan på väldigt billiga stormarknader, men vad för mat är billigt??

Ge mig era bästa tips!

• Svar på tråden Ge mig era billigaste middagar!
  • Anne M
    Blodpudding
    Bacon
    Pannkakor
    Falukorv
    Nudlar
  • Sunshine02

Euroshopper Pasta e billigt.. 2.90:- påsen

Hel kyckling brukar inte kosta så mkt..
    Euroshopeprs varor iallmänhet.. korv, köttbullar..mm

Har ingen så där direkt middag i åtanke men..
    o inte så bra tips heller kanske...
    lycka till

• adrenalin

stekt sej och potatis är ganska billigt! Eller ta den billigaste fisken föresten :)

Plus spenat.

• Miss Cee

Tack för alla tips! (KOm gärna med fler)

Ibland är det bara så svårt att tänka. Vad är rimligt, tycker ni att man lägger på en middag? Alltså vad räknar ni som en billig middag och vad är en normalmiddags kostnad??

• Nattsaga

Om du gillar fisk brukar fryst strömming vara jättebilligt! Ett paket kostade en 15 kr och räckte gott och väll till både mig och sambon

• salta katten

~Pasta med tonfisksås
    ~grönsakssoppa
    ~potatis- och purjolökssoppa
    ~raggmunkar/rårakor
    ~wokade grönsaker (typ vitkål, morot) med ris
    ~chili con carne

• Smiley 22

Mos finns det billigt på Willy´s och billig korv och köttbullar från Euroshopper,, är inget fel på den maten bara för att den inte heter scan!! lika gott!!
    Potatis, ris och pasta är billigt och man kan göra ugnspannkaka som är både gott och billigt!!
    Brunabönor och bacon.. enkelt!!
    Stuvade makaroner å köttbullar.... mm

• adrenalin

sen kan du köpa nån av scans kryddiga korvar, skära upp och steka och blanda i en sallad bestående av pasta, tomat , olja och kryddor. Det är också gott å billigt! Kan ätas kallt!

Det jag räknar som billig mat har jag inte tänkt på. Men är huvudingrediensen inte dyr så brukar jag räkna den som billig :)

• Dizzi

Linssoppa måste vara det allra billigaste. Ett par dl röda linser som fräses med en hackad gul lök. Sen spär man med vatten och buljongtärning, och tar i lite kryddor efter behag. Oregano och svartpeppar ger medelhavsvarianten, medan gurkmeja malen koriander och spiskummin ger den indiska touchen. Koka tills linserna har mosat sig. Vill man lyxa på det kan man ta i en burk krossade tomater också (kan man ju köpa för 2.90)

• Solaris

Den här pastasåsen lagade vi rätt ofta när vi båda var studenter

Du behöver (för ca.4 portioner)

1paket bacon
    1förpackning krossade tomater
    1 stor burk eller 5-6 färska champinjoner
    1 stor gul lök
    ev. en klyfta vitlök
    torkad basilika
    salt,peppar,caynnepeppar eller något annat starkt om man så vill
    flytande margarin eller olja

Skala & hacka löken,fräs i margarin eller olja.Skiva(om du använder färska champinjoner,annars häll av spadet av burkchampinjonerna och låt det fräsa med löken , klipp baconen i mindre bitar och låt det fräsa med. Pressa vitlöken i, och till sist i med krossade tomater, smaka av med salt peppar ,basilika och ev. cayennepeppar.
    Servera med nykokt pasta!

Eller köp kötbullar eller gör egna,stuva makaroner till,jättegott och billigt. Finns billiga makaroner och pasta på Willy´s.

Svar på tråden Ge mig era billigaste middagar!